מולי רובינזון: להשקיע בבורסה לפי על סמך כתבות במדורי הכלכלה זה בערך כמו ללמוד שחייה דרך פודקאסט. פלא שהרוב מפסידים בבורסה?

אחרי שהשיג תוצאות בלתי יאומנות בשוק ההון (הרבה מעבר למדדים ובפחות סיכון), מולי רובינזון, מנהל ההשקעות הצעיר מדבר על השיטה שמאפשרת למשקיעים זריזים לנצל את ההזדמנויות ששוק ההון מציע, דווקא עכשיו כשהבורסה לא יציבה ואנשים בורחים ממנה.

מולי רובינזון: מפתח קורס "מגע מידאס" לקניות מניות מבצר בהנחה.

מולי רובינזון, בעל רשיון ייעוץ השקעות, משיג כבר שנים תשואות שרוב המשקיעים הריווחיים רק חולמים עליהן, אבל לטענתו אין כאן שום טריק ושום סוד, נהפוך הוא. " אני לא המצאתי את הגלגל, אני פשוט מסתמך על שיטת השקעות שמוכיחה את עצמה כבה 90 שנה, אשר המשקיע הגדול בעולם, וורן באפט, מזוהה עמה בכל העולם."

מולי, מהי בעצם השיטה הזו שאתה מדבר עליה?

השיטה הזו פשוטה מאוד להבנה. כל מה שצריך לעשות הוא לברוח מכל המדדים למיניהם, ולהתמקד במניות של "חברות מבצר", שהון בעצם חברות שהביזנס שלהן פשוט ומובן למשקיע. כדי לדעת האם חברה כלשהי היא "חברת מבצר", יש 3 קריטריונים שחייבים להתקיים ביחד – מדובר על עסק שברור איך הוא מרוויח כסף, יש לחברה היסטוריה תפעולית של כמה שנים טובות, ולנישה שבה החברה פועלת יש עתיד ברור. פשוט, לא?

אתה יכול לפרט…? אולי לתת דוגמא לחברת מבצר?

“כן. לפני כשנתיים רכשתי מניות של בנק אינטרנטי בארה”ב שנתנו לי תשואה גבוהה במיוחד, יותר מ- 57%. הבנק הזה קיים יותר מ- 20 שנה מה שאומר שהוא שרד את משבר הדוט.קום בשנת 2000 ואת המשבר הפיננסי העולמי ב-2008. תחשוב על זה, שני המשברים האחרונים היו בליבת העסקים שלו, אינטרנט ובנקאות, ובכל זאת הוא ‘שרד’. אני אומר שרד עם מרכאות בגלל שהנתונים שלו מדהימים, אז וגם היום.

כשאתה מדבר על זה זה באמת נשמע פשוט, אז.. למה לא כולם משקיעים ככה?

לדעתי זה נובע מ-2 סיבות עיקריות. העיקרית היא שדווקא בגלל שהשיטה פשוטה, אנשים לא מאמינים שהיא עובדת, אז הם מסבכים אותה עד שהיא כבר לא עובדת, ואז טוענים שהיא לא עובדת… הסיבה השנייה היא שבגלל שמדובר בשיטה בת 90 שנה, יש לא מעט אנשים שחושבים שהיא מיושנת וכבר לא רלוונטית ואין לי בעיה עם זה שהם חושבים ככה, נהפוך הוא.

שיחשבו מה שהם רוצים, וישאירו את הכסף הגדול לי ולתלמידים שלי, שלומדים ממני את השיטה בתוכנית שנקראת "מגע מידאס" ומשיגים תשואות משמעותיות בתוך זמן קצר יחסית, כי כמו שאמרתי זו שיטה פשוטה, וכמו שהיא עבדה לוורן באפט, שנחשב למשקיע הפרטי הגדול בעולם, כך היא גם עובדת לנו.

אולי באפט הוא סוג של גאון ולכן הוא לא דוגמא?

“באפט לא המציא את השיטה הזו. הוא רק מזוהה איתה יותר מאחרים. המורה שלו, בנג’מין גרהאם השיג למשקיעים שלו תשואה שנתית ממוצעת של 22% לאורך מספר עשורים, והתלמידים של באפט גם משיגים תשואות בלתי רגילות ולאורך זמן, כך שקשה לומר על ההצלחה של באפט שהיא דבר חד פעמי. אני אישית יותר צנוע, ומכוון ל-15% בשנה. זה מספיק לי."

מולי בהדרכה פרטית לתלמידים שלו.

ללא ספק שהשיטה שדיברת עליה מסקרנת, אבל נראה לי עדיף להמתין עד שהבורסה תתייצב, לא?

אצל הסינים יש משפט שאומר – הזמן הכי טוב לעשות משהו היה לפני 20 שנה. עכשיו זה הכי קרוב לאותו רגע… דווקא עכשיו בזמן שהבורסה מתנדנדת, יש משקיעים שבורחים מהבורסה ומשאירים מניות של "חברות מבצר" במחירי מציאה, וזה בדיוק מה שאני והתלמידים שלי מחפשים. עכשיו זה זמן מצויין למצוא כאלה מציאות.

כמה כסף פנוי להשקעה אני צריך כדי להרגיש שתיק ההשקעות שלי מייצר לי כסף?

“אם יש לך בין 20,000 ל- 250,000 שקלים להשקעה במניות, שיטת ‘מגע מידאס’ תהיה מושלמת עבורך”.

וכמה זמן צריך להשקיע כדי למצוא את חברות המבצר?

“בעבר השיטה דרשה זמן רב, אבל היום בזכות הטכנולוגיה שהתקדמה ובזכות קיצורי הדרך שפיתחתי, שיטת "מגע מידאס" מאפשרת גם לשכירים ובעלי משפחות שאין להם זמן פנוי להצליח לייצר תוצאות. בשלב הלמידה אני ממליץ לסטודנטים שלי בתוכנית הליווי להשקיע כ-20 דקות ביום לקבל יסודות נכונים. בהמשך שכבר יהיו לך השקעות פעילות, חצי שעה בשבוע יספיקו לך כדי להיות בעניינים”.

איפה אפשר ללמוד את השיטה הזו?

אני עושה את ההדרכות שלי בשידור חי דרך האינטרנט, כדי שאף אחד לא יצטרך לבטל בגלל חניה, או מרחק, או בגלל תו כזה או אחר. חשוב לי להפיץ את השיטה לכמה שיותר אנשים, כי באמת שבבורסה יש מקום לכולם.

וכמה עולה ההדרכה?

ההדרכות שלי פתוחות לקהל הרחב, והן ללא תשלום, וניתן להירשם אליהן מכאן.

להרשמה בחינם להדרכה הקרובה של מולי רובינזון – לחץ כאן

כתיבת תגובה