שיווק שותפים – מה זה ואיך עושים מזה כסף?

בחודשים האחרונים הרשת נשטפת במודעות וסרטונים שקוראים לנו לבוא לגלות את האוצר החדש – שיווק שותפים, וניכר כי הטרנד הזה שמאיים לכבוש את ישראל, או לפחות את חלקה הגיח משום מקום, אולם האמת היא, שזה מאוד רחוק מהמציאות.

שיווק שותפים - תמונת אווירה של כרטיס אשראי ליד סמארטפון

למרות שחברת אמזון, שאצלה רשומים מעל ל900,000 משווקי שותפים, החלה לגייס משווקי שותפים כבר ב 1996, כלומר לפני מעל ל-20 שנים, היא לא היייתה הראשונה לעשות זאת, אבל היא הייתה הראשונה לעשות את זה בצורה שבה אנחנו מכירים את שיווק השותפים היום.

אז, הבנו שלא מדובר בטרנד חדש או בגימיק חולף, אלא בקונספט שמלווה אותנו כבר מעל 20 שנה, אבל מה זה זה בדיוק ואיך זה עובד?

ובכן, ההסבר הכי טוב שאני יכול לתת זה באמצעות דוגמא, והדוגמא הטובה ביותר היא: תיווך נדל"ן

מצד אחד, יש לנו את בעל הנכס, שרוצה למכור אותה, אבל הוא פחות מבין במכירות, בשיווק ובמציאת רוכשים. אז הוא פונה למתווך, ומציע לו למכור את הדירה שלו, תמורת עמלה מוסכמת מראש, אשר תשולם רק במקרה של השגת תוצאה מוגדרת מראש, ובמקרה של המתווך – אם הדירה תימכר בפועל.

מכאן, כל ההוצאות הן על המתווך – עליו לפרסם, לדבר עם מתעניינים, לתאם איתם בנכס ולהראות להם, לנהל איתם משא ומתן ולמכור. המתווך בעצם שותף במכירה, ולכן הוא מקבל אחוזים ממנה.

שיווק שותפים פועל על אותו העיקרון, אולם להבדיל מתיווך נדל"ן –  שיווק שותפים באינטרנט הרבה יותר פשוט…

אם ניקח את אמזון לדוגמא, היא בעלת הקניון – האתר אמזון, והיא מעוניינת למכור את המוצרים שלה, והיא מציעה למשווקי שותפים להביא קונים, תמורת עמלת רכישה מוגדרת מראש.

להבדיל ממתווך נדלן, משווקי השותפים לא צריכים לדבר עם אף אחד, או לשכנע, או לנהל משא ומתן.

כל מה שהם צריכים לעשות, זה למצוא קהל שמתעניין ברכישה של מוצר כלשהו שנמכר באמזון, ולהוביל אותו באמצעים טכנלוגיים אל עמוד המוצר באמזון. אמזון היא זו שתנסה לשכנע את הגולש לרכוש, ובמידה ויקנה – המשווק יקבל את העמלה.

ומכאן נשאלת השאלה, איך אמזון יודעת מי המשווק שהביא את הרוכש?

כל משווק מקבל קישור ייחודי, שמכיל מזהה שלו, כך שבעל המוצר ידע מי המשווק שהביא את הקונה הקישור הייחודי הזה נקרא – קישור שותף.

אז,

איך מוצאים קהל שמתעניין במוצר או בשירות שאני רוצה לשווק?

ואיך מוצאים מוצרים או שירותים שאני יכול לקדם?

ואיך כדאי להתחיל?

לחפש מוצר וסביבו לחפש את הקהל?

או לחפש קהל ועבורו לחפש מוצרים?

ובכן, תשובות לכל השאלות האלה, ועוד רבות אחרות, ולעוד רבות אחרות, כמו אילו אפשרויות יש (המון) ואיך עושים את זה בפועל (מלא דרכים, רק תבחר) ואיך מקבלים את הכסף (לבנק בד"כ או לפייפאל) תוכל למצוא בבלוג שיווק השותפים הפושטק.

כתיבת תגובה