לאדם טל נמאס לעשות מיליונים, עכשיו הוא רוצה לעשות מיליונרים

סדרת הרשת שהפכה את אדם טל לשם מוכר בתל-אביב, חוזרת לרשת, הפעם מגובה בהוכחות. ״אנחנו הנטפליקס של הכסף באינטרנט״ הוא אומר.

״בגיל 24 מצאתי את עצמי שבור, בלי פרנסה, בלי יכולת לעבוד ועם דיכאון מטורף״, בגיל 26 מצאתי את עצמי אחרי המליון הראשון״ מספר אדם טל, ״אבל האמת שכבר נמאס לי לדבר על זה״.

ב-2014 לפני שיוטיוברים היו גיבורי תרבות, ואינסטגרם הפך לדרך לגיטימית להתפרנס, השתחררה לרשת סדרת רשת ייחודית שטענה: אתה לא חייב להתפרנס לפי הכללים הקיימים. כל אחד יכול למצוא דרך נטולת סבל להתפרנס בצורה שמתאימה למגבלות שלו, גם אם זה אומר לעבוד רק יומיים בשבוע.

הסדרה נגעה בעצבים חשופים ויצרה קהל ענק של עשרות אלפי מעריצים לאדם טל, שמינף את החשיפה למכירה של קורס בשם ״הפושטק״ שהפך להיות נקודת מפנה עבור אלפי תלמידים, שמכנים את עצמם בשם ההולם ״פושטקים״.

אדם טל (מימין) בהקרנת הפושטק בסינימה סיטי (צילום: פרטי)
אדם טל (מימין) בהקרנת הפושטק בסינימה סיטי (צילום: פרטי)

אבל עם ההצלחה הגיעו גם הסקפטים והמבקרים, שטענו שמדובר בהונאה, בשיווק רשתי או בעוקץ כלשהו, כי פשוט לא הגיוני שישראלי כה צעיר הצליח לפצח מה שבמשך עשורים נחשב לסטנדרט, למציאות בלתי ניתנת לשינוי.

״זה שבר אותי״

״קראו לי נוכל, וכל מיני שמות נוראיים, ואני לא אשקר שזה לא הפריע לי״, אדם מספר. ״זה שבר אותי מבפנים, ועברתי תקופה מאוד קשה, אבל החלטתי להסתכל עמוק פנימה ולמנף את הביקורות האלה. לבדוק אם יש בהן אמת. לבדוק אם הם צודקים, ולבדוק איפה מדובר בספקנות אנושית טבעית – תכונה שאני מחשיב לטובה וחשובה מאוד״.

שאלתי את עצמי איך באמת יכול להיות שמצאתי פתרון למשהו כל-כך מסובך? והגעתי למסקנה שזה לא אני. אני פשוט הייתי במקום הנכון ובזמן הנכון.

המהפכה הזאת קורית.

האינטרנט משנה את העולם שסביבנו. בעוד כמה שנים מגוון אפשרויות התעסוקה עבור כולנו יהיה כל-כך גדול שנוכל לבחור בפינצטה בדיוק את הדרך שבה אנחנו רוצים להתפרנס, בהתאמה מושלמת לאופי שלנו ולתכונות שלנו.

לא משנה אם אתה עצלן, חרוץ, עייף, אמא ל-4, חכם, טיפש, מוכשר, ולא משנה אם יש לך הפרעת קשב, או התקפי חרדה או דיכאון או נכות פיזית, יהיה משהו בשבילך.

וכל מה שאני עושה זה מראה לאנשים שמזמן האמירה "הניצנים כבר פה" איבדה את הרלוונטיות שלה ושזה יותר אפשרי היום משחושבים. וזה מוכח.

כבר לא תיאוריה.

כשסדרת הרשת המקורית יצאה ב-2014, אדם מספר, זו היתה תיאוריה. ״כל מה שיכולתי לעשות זה לספר את הסיפור שלי, בכנות מלאה, על הבעיות שלי להחזיק עבודה, על הדיכאון והתקפי החרדה, ועל איך אני מצאתי דרך החוצה… ולקוות שזה יעזור לפחות לכמה אנשים נוספים״.

אבל מאז ההוכחות התחילו להערם ולהתאסף.

בשנת 2018 פרץ לתודעה צעיר בשם הדר אשוח, תלמיד של אדם, שסחף את המדינה כשהראה שתוך כדי בגרויות הוא מסוגל להרוויח סכומי עתק מהאינטרנט, ולמעשה עוד לפני גיל 18 חצה את רף המליון שקלים (והרבה מעבר).

אך הדר הוא לא סיפור ההצלחה היחיד בעקבות החשיפה של אדם, לאורך השנים התווספו מספר הולך וגדל של אנשים שחייהם השתנו לחלוטין בעקבות ההדרכות של אדם. החל ממשפחות שהוסיפו כמה אלפי שקלים להכנסה החודשית מבלי לעזוב את העבודה, ועד יזמים שיצרו הכנסות של 7 ספרות גם אם נקודת הפתיחה שלהם הייתה כשהם אחרי הפסדים של מאות אלפי שקלים מעסקים קודמים, ממש כמו שלו יפרח בן ה- 29 שאומר: "הכל התחיל מהרצאה אחת של אדם"  ובתוך שנה וחצי עשה תפנית של 180 מעלות בחשבון הבנק ובחיים שלו, מבלי להעזר במשקיעים או להקים סטארטאפים, ומבלי לחכות שינם לאקזיט המיוחל.

מימין לשמאל: שלו יפרח, אדם טל, הדר אשוח (צילום: Tom Goetz)

בימים אלה, אדם משיק מחדש את סדרת הרשת המקורית והמרגשת – "מאני האקינג"

"רציתי לעשות גרסה מחודשת ל-2018, דיברתי עם הדר (אשוח) ועם עוד כמה עמיתים והגענו למסקנה שהגיע הזמן לחדש, לספר מה עברנו מאז, אבל כשצפינו בסדרה ראינו שיש בה קסם מיוחד שקשה לשחזר והחלטנו שלכל המדינה מגיעה לראות את זה״.

מה תהיה מטרה טובה מבחינתך לסיבוב הנוכחי?

״עד היום הצלחנו להגיע אולי ל-100 או 150 אלף איש… אני רוצה שכל בית בישראל ידע על זה. שיאמינו, שלא יאמינו, שיאהבו אותי, שישנאו אותי, העיקר שידעו שהאופציה הזאת קיימת, אין סיבה שאף אחד צריך לסבול״

לצפייה בסדרת הרשת בחינם לחצו כאן. (קישור)


כתיבת תגובה