5 טעויות שבעלי עסקים עושים בתחילת דרכם כי הם חושבים שזה יביא להם לקוחות, אבל זה לא.

יש לכם כבר עסק קיים או שאתם מתכננים להקים עסק בקרוב? ובכן, המספרים מטרידים: בישראל, 40 אלף עסקים קטנים ובינוניים נסגרים מדיי שנה. מספרים אלה נובעים מ5 טעויות שרוב בעלי עסקים עושים בתחילת דרכם כדי להביא לקוחות חדשים לעסק. עבור רבים מאותם בעלי עסקים, הדבר גורם לקריסה כלכלית וכתם נפשי שקשה להתגבר עליו. 

במאמר הבא אתם תגלו מהם 5 הטעויות ש90% מבעלי עסקים עושים בתחילת דרכם כי הם חושבים שזה יביא להם לקוחות, אבל זה לא. ואיך לוודא שהטעויות האלה לא יפגעו בכם.

1. מעתיקים מחברות גדולות

בעלי עסקים רבים משקיעים לא קצת זמן ומחשבה בנסיון להיות דומים למתחרים שלהם בשוק, או למי שכבר נמצא שם לפניהם, כאשר אותם בעלי עסקים  מחפשים להיות דומים למישהו אחר הם מאבדים את הייחודיות שלהם. כמו שאין שני אנשים זהים, ככה אין שני עסקים זהים. 

למתחרים שלכם יש מערכות שונות בד"כ משלכם, הם וותיקים ויש להם יכולות שונות, אם תנסו להיות דומים להם, כנראה שתאבדו לקוחות יקרים. 

הפתרון הוא להיות אתם, להיות אותנטיים ולהביא את המסר שלכם, רק ככה תוכלו להביא אליכם את הלקוחות שמתאימים לכם, ולא למתחרים שלכם.

2. מבזבזים זמן ואנרגיה על מיתוג

כשאתה בעל עסק, בין אם זה עסק שקיים מעל שנה, לבין עסק בתחילת דרכו, מה שתכל׳ס ישאיר את העסק הזה בועט, גם אם זה צולע, אבל עדיין בועט, זה הכסף שבכיס. זה קורה הרבה, הרבה בעלי עסקי מוצאים את עצמם משקיעים זמן, אנרגיה וכסף על מיתוג, לוגו ואתר מעל היכולות שלהם.

עסקים שהם עדיין לא עמידים ויציבים לטווח ארוך, אין באמת סיבה אמיתית להשקיע במיתוג יותר מדי, מה שכן צריך להשקיע בו רוב הזמן, זה השיווק, הלקוחות והשירות לקוחות, וזה מה שיגרום לעסק אט אט להתרומם ולהתייצב, ובעתיד להשקיע במיתוג בהתאם.

3. משקיעים יותר זמן בללמוד במקום ליישם

כל האנשים המצליחים בעולם לומדים, לומדים תמיד, אבל יש הבדל עצום בין ללמוד לבין לעשות את מה שהם למדו, זה ההבדל העצום, האנשים המצליחים בעולם עושים יותר מאשר שהם לומדים, גם אם זה פעולות קטנות אבל משמעותיות בעיניהם.

בעלי עסקים שממשיכים להגיד לעצמם שהם ׳׳עושים׳׳, אבל בתכל׳ס הם לא באמת עושים שום דבר משמעותי כדי להביא לקוחות חדשים ולהשקיע בלקוחות הקיימים, זה הדרך הנכונה לסגירה של העסק בלי להבין בכלל למה, פשוט יום אחד להבין שעשית כל כך הרבה, אבל בעצם לא עשית כלום.

זה חשוב מאוד ללמוד, בלי למידה אנחנו לא נדע מה לעשות, אבל המשוואה צריכה להיות כזאת: 80% עשייה ו-20% למידה. רוב הסיכויים שבפעמים הראשונות לא תצליחו במה שאתם מנסים לעשות, אבל כדי להצליח במשחק העסקים צריך להתמיד, לנסות עוד פעם ועוד פעם עד שתצליחו ותדעו לעשות את זה עוד הפעם אם פחות טעויות, וזה מה שיביא אותכם להצלחה העסקית והאישית שלכם.

4. תמחור שגוי, חוסר ידע בניהול משא ומתן וחוסר מעקב אחר תזרים המזומנים

בעלי עסקים רבים מתמחרים נמוך את העבודות שלהם מתוך מחשבה שמחיר נמוך יעזור להם לקבל את העבודה מהר יותר, כאשר אנחנו מתמחרים נמוך, אנחנו לוקחים את הסיכון לעשות עבודה ללא רווח או חלילה להפסיד.

חוסר ידע בניהול משא ומתן עם לקוח פוטנציאלי, תמחור לא נכון של המוצר, חוסר מעקב אחרי הכספים ותזרים המזומנים בעסק עלול להביא לאובדן כספים מיותר, לפגוע ברווחיות העסק ולעתים אף להביא להפסדים כספיים גבוהים שלא יאפשרו לעסק להמשיך ולהתקיים.

חשוב לזכור שכעסק צעיר, חלק מהדברים לוקחים יותר זמן, ואם מתמחרים נמוך את העבודה לא יישארו רווחים, לכן מה שכן צריך להתרכז בו זה התועלת האמיתית של בעל העסק ללקוח, כאשר בעל העסק פותר בעיה מסוימת שקיימת אצל הלקוח שלו, המחיר יהיה בהתאם, בתנאי שהפתרון הולם את המחיר.

5. לא מקבלים את העובדה שהרבה מהלקוחות שלהם נמצאים ברשתות החברתיות

יש כל כך הרבה בעלי עסקים שחושבים שאינם זקוקים לאינטרנט, ויותר גרוע מזה, לא מוכנים ללמוד או להשקיע באיך לשווק את עצמם בצורה נכונה ברשתות החברתיות.  בין אם אתה כותב תוכן, בונה אתרים, מעצב גרפי או יועץ, מאמן, מטפל, זה לא משנה, אתה צריך את האינטרנט ואת היכולת לשווק את עצמך במרחב המדיה.

למה?

כולנו חווים את מהפכת הטק ואנחנו פשוט חייבים להשתמש בה. רוב האוכלוסיה נמצאת כיום ברשתות החברתיות, הלקוחות שלנו נמצאים באינטרנט וכל עסק שרוצה להצליח צריך להיות במקום שבו הלקוחות שלהם נמצאים ולהציב את עצמם פנים אל פנים מול הלקוחות שלהם לעתיד.

האינטרנט והמדיה החברתית הם כלים זולים ביחס לרווח שאפשר לקבל מהם כשאתה יודע איך לעשות את זה בצורה הנכונה, והכי חשוב הם יכולים להיות יעילים מאוד. בעל עסק שלא משתמש במדיה החברתית ולא מוכן ללמוד או להשקיע בשיווק שלו, הוא פשוט משאיר לקוחות פוטנציאלים על הרצפה, ממש ככה.

אם בכל זאת אתם רוצים לעשות את הטעויות האלה בעסק שלכם לפחות תעשו את זה בחוכמה ואל תקפצו מעל הפופיק, אבל אם אתם רוצים להמנע מהטעויות האלה ועדיין לקבל לקוחות איכותיים לעסק, יש 5 דברים פשוטים שאפשר לעשות, עוד החודש, ובלי להוציא יותר מדיי כסף כדי להתחיל להביא לקוחות חדשים לעסק.

אלה 5 הדברים הכי פשוטים שיש, אבל בכל זאת 90% מבעלי העסקים ימשיכו במרדף אחר הדבר המורכב והנוצץ הבא כדי לנסות להביא לקוחות חדשים, בזמן ששאר ה10% עושים כל יום עוד קצת פעולות נכונות שמביאות להם לקוחות איכותיים על בסיס קבוע.

אם אתם רוצים לדעת איך להביא לקוחות חדשים לעסק בלי להוציא יותר מדי כסף, ועוד החודש, תוכלו ללחוץ כאן כדי לקבל ישירות לאימייל שלכם ובחינם את המדריך ׳׳5 מקומות שהלקוחות שלך נמצאים בהם ואיך להשיג אותם׳׳ 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *