תופעה: יותר ויותר בעלי עסקים מרגישים לאחרונה שתקציבי הפרסום שלהם בפייסבוק מפרנסים יותר ויותר את פייסבוק, ופחות ופחות את העסק שלהם. יצאנו לבדוק למה.

יש נתון מזעזע בישראל כ-800 עסקים קטנים ובינוניים נסגרים מדי שבוע, שזה אומר שבערך 40,000 עסקים נסגרים בשנה במדינה שלנו. הנתון עצמו מזעזע אבל אנחנו לא פה כדי לדבר על הסיבות מדוע הם נסגרים. טוב נו.. אולי על אחת מהן, לדעת רבים, ומומחים יש סיבה עיקרית שבלעדייה עסק חדש לא יכול להתקיים לתקופה ארוכה כלל! לא משנה כמה הוא טוב, כמה המחירים שלו נוחים ללקוח, כמה אותו בעל עסק הוא מיוחד ושונה מהמתחרים שלו ולא משנה גם המקצועיות של אותו בעל עסק.
אנחנו כמובן מדברים על שיווק.

עסק חדש או בעל וותק מסוים, תמיד חייב לדאוג ללקוחות טובים שיכניסו לו כסף. כמובן מעבר לזה שמידעים את המשפחה הקרובה ואת המשפחה היותר מורחבת. מספרים לשכנים ולחברים על פתיחת העסק. יש כאלו שגם מוציאים פליירים ומחלקים בתיבות הדואר באזור הפעילות של העסק שלהם ועוד הרבה דרכי שיווק שונים ומגוונים.

חשוב להדגיש ולא לשכוח שיש את השיווק הדיגיטלי, הרשתות החברתיות! אם רק נדע איך לשווק נכון ברשתות החברתיות ונגיע בדיוק לאנשים הזקוקים לשירות שהעסק שלנו נותן, אין ספק שהעסק היה נראה אחרת, לכן איפה שהלקוחות נמצאים, העסק שלך צריך להיות! אחרת, הם לא ידעו מי אתה, מה אתה וכמה אתה טוב במה שאתה עושה.

הנה נתון שיכול להמחיש כמה אנחנו דוברי אמת, בממוצע אדם ישראלי פותח את הסמארטפון שלו ונכנס לרשתות החברתיות  כ- 150 פעמים ביום !
(הנתון נלקח מתוך אתר MAKO ומבוסס על מחקר של חברת נוקיה)

הנתון הזה מטורף! תחשוב לעצמך, אם רק בעל עסק ידע איך לפרסם ולהגיע לאותו בן אדם ולהפוך אותו להיות לקוח, העסק שלו מהר מאוד יפרח,מעגל הלקוחות יגדל ובכך המחזוריות שלו תגדל אוטמטי.

אולי יעניין אותך גם:
> כך בעלי עסקים יכולים לשפר את תוצאות הפרסום שלהם בפייסבוק.
> אלה טכניקות הפרסום בפייסבוק שצוקי לא רוצה שתכיר.
> כך בונים קמפיין שיעבוד בשבילך.

ככל הנראה לעסק שלך כבר יש דף עסקי בפייסבוק עם קהילה מסוימת (אם לא, תעצור פה. ותעצור את כל מה שאתה עושה ורוץ לפתוח דף עסקי!) ודי בטוח שגם אתה ניסית מספר פעמים פרסום ממומן בכמה דרכים, חלק עבדו וחלק עבדו פחות, אבל בפועל קיבלת עוד כמה לקוחות בודדים אם בכלל בעקבות הפרסום שלך.
פשוט חשבת שהתקציב שהשקעת יניב לך יותר לקוחות וכסף.

רוב בעלי העסקים כשפותחים את העסק שלהם, לא רצו להיות בינוניים ולהשען על לקוחות בודדים, אלא חלמו על: איך העסק שלהם מתרחב, לקוחות מרוצים שממליצים על העסק, לקוחות שמגיעים עד לבית העסק עם האשראי מוכן לגיהוץ ורוצים את השירות שלך! העסק גדל וגדל מיום ליום. כל חודש שחולף אפשר להגדיל את הבית יותר. אם זה עוד חדר, עוד מרפסת, עוד גינה, עוד בריכה בבית, פותחים עוד סניף של העסק רוכשים דירה להשקעה ואין גבול לחלומות.


אבל בפועל בעלי עסקים מתאכזבים לגלות שאף לקוח לא מחכה בשום פינה ואתה בתור בעל עסק חייב להתחרות על כל לקוח מול המתחרים של העסק. אפילו, בחלק מהמקרים לגרום ללקוח להבין שהוא צריך אותך ולא אתה אותו. יש הרבה הוצאות, המיסים גבוהים, יש שכירות לשלם, יש ציוד לקנות והוא לא זול כי הלקוח מצפה שלבעל העסק שהוא בוחר יהיה את הציוד הטוב ביותר.
איך אפשר לא לציין, אף אחד מבעלי העסקים לא חשב שעלויות השיווק יהיו יקרות כל כך! ולפעמים ללא החזר השקעה.

בקיצור, במקום לממן את העסק ואת המשפחה של בעל העסק, בעלי העסקים מימנו את ערוצי הפרסום (אם מדברים על פייסבוק, אז לא הפסיקו לממן את מארק צוקרברג).

אז יש כאלו שלקחו צעד אחד קדימה וחיפשו קצת באינטרנט איך לפרסם את העסק שלהם ברשת. מצאו דברים חינמים, חלקם נחמדים וחלקם אפילו פחות. לצערנו ולצערם, הם מבינים מהר מאוד שהם משקיעים יותר זמן בשיווק העסק מאשר בעסק עצמו.

בקריאה מעמיקה עד לנקודה זו, סביר להניח שהבנת שכדי להצליח להרים את העסק שלך כמה רמות מעל, להגדיל את מעגל הלקוחות שלך, להפסיק להתעסק כל היום בשיווק שלא מייצר את התוצאות שציפית, לצאת מהרוטינה של "שרפת" כסף בשיווק כי חייבים להביא לקוחות לעסק ולהגדיל את הרווחיות – אתה חייב ללמוד ולהבין בדבר הזה שנקרא שיווק.

אבל עכשיו השאלות שעולות: איך אפשר לדעת מה באמת יעזור ?
למי יש קורס כזה שיוכל להקפיץ את העסק קדימה בשיווק הדיגיטלי?

אז ככה, אתה בתור בעל עסק חייב קורס או הדרכה של מישהו בעל ניסיון וידע בשיווק הדיגיטלי, כמובן שאתה צריך לדעת שהוא אמין, מקצועי ובעל קבלות (כבר עזר לאחרים להשיג תוצאות שלבד הם לא הצליחו להשיג).

המטרה בלימוד שיווק היא לא שתהפוך לקמפיינר אלה שתשקיע פחות זמן בשיווק הדיגיטלי וגם תראה תוצאות טובות יותר. מינימום השקעה מקסימום תוצאות.

מינימום השקעה, מקסימום תוצאות | PEXELS
התמונה נלקחה מאתר PEXELS


אנחנו הצלחנו לשכנע את אביאל לשתף את הקוראים שלנו בסודות השיווק שלו בפייסבוק והוא הרים את הכפפה וכתב את המדריך "9 סודות השיווק שפייסבוק לא רוצה שתדע" עבור כל אותם בעלי עסקים שמרגישים שמשהו חסר להם בשיווק,

ואת המדריך הזה ניתן להוריד מכאן.

כתיבת תגובה