חשיפה: הנשים הישראליות התחילו לייצר כסף, והרבה כסף, מהאינטרנט. איך הן עושות את זה? לכל אחת יש את הסיפור שלה.

ביז- אופ או בשמו המוכר יותר, "הכנסה נוספת מהבית", כבר מזמן יצא מתוך גבולות ההגדרה של טרנד חולף. כיום באינטרנט יש הרבה מאד כסף, זו עובדה שלא ניתנת לפרשנות. מיליארדים של דולרים זזים ועוברים מיד וירטואלית אחת ליד וירטואלית שניה, זה עובד וכולם מרוצים.

בצד אחד יש את הצד שרוצה למכור ומנסה להבין איך הוא יכול להגיע לאלפי ועשרות אלפי לקוחות פוטנציאליים ובצד השני עומדים אנחנו, הצרכנים, אלו שמעוניינים לרכוש משהו חדש, לבזבז קצת כסף ולקנות את הפריט שאנחנו מפנטזים עליו כבר כמה שבועות. מה שנקרא win win לכל הצדדים.

זה התחיל, לפני כמה שנים, מחברות גדולות, כמו נייק סוני אדידס ועוד, שהחלו לפתוח חנויות וירטואליות, אבל מהר מאד, השתלטו על הרשת, האתרים הגדולים שמספקים את כל  המותגים במקום אחד, החל מבגדים, ציוד מחשב, כלי בית, מוצרים לתינוקות, ספרים, נעליים, פלאפונים ובעצם הכל. מעטים האנשים בעולם המערבי שלא מכירים את האתרים הללו ורובנו נכנסים אליהם כמעט בכל יום: אמזון, איביי, עלי אקספרס, נקסט וכ"ו.

עכשיו את שואלת את עצמך איך כל זה קשור אלי, איך אני יכולה להפסיק להיות רק בצד המבזבז ואיך אני יכולה להתחיל לראות מזה כסף בעצמי?

כמובן שיש כמה וכמה דרכים בהן את יכולה להתחיל להרוויח כסף מהאינטרנט, רובן אפילו די פשוטות, אבל צריך ללמוד אותן. אני לא מדברת על 3 שנים לתואר ראשון, ממש לא. יש היום מגוון מדהים של קורסים, חלקם אפילו דיגיטליים, כך שכל אחת יכולה לשבת בבית וללמוד בזמנה הפנוי, גם אם הוא מועט בשעות הערב או בסופ"ש, ובעצם להתחיל לבנות לך עסק קטן מהבית, הכנסה נוספת למשכורת החודשית.

זה יכול להתחיל ב 4000-5000 ₪ בחודש אבל יכול גם להמריא ולהפוך לקריירה נוספת מכניסה מאד. אבל רגע, קפצנו קדימה מהר מדי, בואי נלך צעד צעד, הדבר החשוב ביותר הוא קודם כל להבין מהן האפשרויות בכדי לבחור את התחום שהכי מתאים לך, מבחינת שעות העבודה שלך, הזמן הפנוי שיש לך, היכולות והחוזקות שלך ומה שבעיניי הכי חשוב, מה שאת הכי מתחברת אליו ובא לך מאד להתחיל איתו. הדרייב והתשוקה הן המפתח להצלחה בעולם הדיגיטל, כי ברגעי הקושי את צריכה לרצות מאד להמשיך הלאה ולהתגבר על המכשול ולזה קוראים התמדה.

יגידו האנשים הרבים שהצליחו בתחום שיש הרבה תכונות חשובות, ושצריך לצבור ידע וניסיון אבל הדבר שמחבר את כל אלו, היא ההתמדה, בלעדיה יהיה קשה יותר להמשיך ברגעים שהמחשבות על חוסר הצלחה צפות ועולות.

אז בואי תכירי את האפשרויות העומדות בפניך.

בעשר שנים האחרונות, התגלו כמה דרכים מפתיעות ומוצלחות לייצר הכנסה מהאינטרנט, החל מפתיחת חנות באיביי ומכירת כל מוצר שעולה על רוחך, בנייה של מוצר דיגיטלי משלך, אם יש לך ידע בנושא מסויים את יכולה למכור את הידע הזה, שיווק שותפים שהוא למעשה מכירה של כל מוצר קיים פיסי או דיגיטלי באמצעות לינק ייחודי שהוא רק שלך, כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט וחברות קטנות או גדולות וניהול המדיה הדיגטלית של כל עסק שמתחזק דף פייסבוק או אינסטגרם.

"גיליתי שאני עובדת פחות ומרוויחה יותר"

מיכל, אמא ל-3 ילדים, בת 37 מספרת:"בתחילת הדרך הייתי קצת מבולבלת. ידעתי שאני רוצה הכנסה נוספת ונחשפתי לעולם האינטרנט. הבנתי ששם אני יכולה לעשות את זה, אבל מגוון האפשרויות, המידע בנושא היה רחב והייתי צריכה בשלב ראשון להבין למה אני הכי מתחברת.

התחלתי מחנות באיביי, היא עבדה יפה מאד, אבל התחרות והעבודה מול הלקוחות היתה מורכבת מדי עבורי, ואז הכרתי את התחום של שיווק השותפים שתפס אותי מאד. התאימה לי מאד שיטה שבה אני לא עובדת מול לקוחות באופן ישיר והשעות גמישות מאד, משהו שהיה הכרחי עבורי כאמא לשלושה ילדים.

למעשה לכל האתרים הגדולים כמו אמזון ואיביי יש תכנית של שיווק שותפים. בחרתי לי את הנישה שאני אוהבת ומתחברת אליה, בגדים ונעליים לתינוקות ולילדים והתחלתי לשווק. נרשמתי לאתרים הללו, לכל מוצר שבחרתי למעשה קיבלתי לינק שותף שהוא רק שלי והתחלתי לחפש את קהל היעד ואת הלקוחות הפוטנציאליים שלי ברשת. זו נישה שיחסית קל למכור בה, אמהות מחפשות כל הזמן בגדים ומוצרים לילדים שלהן ואני רק הייתי צריכה להיות במקום ובזמן הנכון ולהביא להן מוצרים ייחודים, יפים ובמחירים טובים.

אני בסך הכל שנה בתחום ואני מאושרת מההצלחה שלי. כיום אני מוכרת מאות מוצרים בחודש ועושה אחלה כסף ואני בעיקר יודעת שכמה שאני אשקיע יותר, אני ארוויח יותר וזו תחושה נהדרת לאחת כמוני, שהייתי שכירה קודם וגם כשהייתי משקיעה שעות מרובות, מאמץ ואנרגיה במקום העבודה שלי, לא ראיתי מכך תגמול נוסף. כיום אני בוחרת מתי, איפה וכמה אני עובדת ובהתאם אני בונה לעצמי את ההכנסה החודשית שלי.

אפילו הגשמתי חלום קטן. נסענו לחופשה משפחתית והתלבטתי מאד אם להביא את המחשב, בסוף החלטתי שלא, שאני אתנתק ואהיה רק עם המשפחה. החלק המפתיע והמשמח היה, שגם כשהייתי בחו"ל ההכנסות המשיכו ואפילו היו הכנסות ממש יפות בימי החופשה. לא האמנתי שיצרתי פלטפורמה שעובדת גם כשאני לא עובדת. זו הגשמת פנטזיה אמיתית."

לא האמנתי שבין החלפת חיתול אחד לשני, נכנס לי כסף מהאינטרנט

"כבר במהלך ההיריון החלו המחשבות לגבי העתיד. למרות שאהבתי את המקצוע שלי וגם את מקום העבודה, ידעתי שאני לא רוצה לחזור לשם לאחר חופשת הלידה", מספרת עדי, נשואה טריה ואמא לתינוקת בת חצי שנה. "המחשבה של עבודה מאומצת, הרבה שעות ביום, עם משכורת שלא מספקת אותי והחלק היותר קשה, שלא אראה את התינוקת שלי עד השעה 16:00, לא היתה אופציה שבה בחשבון. ידעתי שזו לא הדרך שבה אני רוצה לנהל את חיי"

"המחשבה של עבודה מאומצת, הרבה שעות ביום, עם משכורת שלא מספקת אותי והחלק היותר קשה, שלא אראה את התינוקת שלי עד השעה 16:00, לא היתה אופציה שבה בחשבון. ידעתי שזו לא הדרך שבה אני רוצה לנהל את חיי"

הרצון להיות יותר זמן בבית, שיהיה לי חופש בחירה ובעיקר הכנסה גבוהה יותר, הביאו אותי להתחיל לבדוק את התחום. חברה סיפרה לי על הדרך שהיא עושה בעולם כתיבת התוכן והמדיה החברתית וזה הדליק אותי. התחלתי לברר ולנסות להבין איך עושים את זה ואיך אני יכולה להרוויח מזה כסף.

לשמחתי מצאתי שני קורסים דיגיטליים, לא יקרים במיוחד, האחד עלה רק 97 ₪ והשני 250 ₪ ואיתם יצאתי לדרך.

הקורס הראשון היה בנושא כתיבת תוכן לאינטרנט. קורס מצויין שלימד אותי לא רק כתיבה שמדויקת לתחום ולקהל היעד, אלא גם איך להגיע ללקוחות פוטנציאליים, איך לתמחר את העבודה שלי כך שהיא תשתלם לי ואיך לבנות את עצמי כמותג של כתיבת תוכן ייחודי.

הקורס השני היה בנושא של ניהול מדיה חברתית, גם בו למדתי איך העולם הזה מתנהל, מהן האפשרויות שעומדות בפניי, מי הם הלקוחות שאליהם אני צריכה לפנות והכי חשוב איך לעשות את זה נכון. שני הנושאים התחברו לי נהדר ומשם התחלתי לרוץ. מיותר לציין שההשקעה בקורסים היתה השקעה שחזרה מהר מאד.

זה לא היה פשוט בהתחלה, זה תחום חדש עבורי, אבל היה לי ידע טוב מהקורסים שרכשתי, ובעיקר הרבה מאד רצון להצליח בזה. ראיתי את הפוטנציאל הכלכלי, את האפשרות להשקיע יותר זמן בבית ובילדה שרק נולדה ועדיין להרוויח כסף. כבר עכשיו, אחרי כמה חודשים בתחום, אני כבר מרוויחה יותר ממש שהרווחתי כשכירה, כשעבדתי 8 שעות ביום.

אני עובדת כ-4 שעות ביום, לפעמים לוקחת לי יום חופש בשבוע, אבל זה משתנה בהתאם לעבודה כמובן. אני בוחרת באילו שעות ומאיפה בה לי לעבוד היום וזה כיף גדול. אני אוהבת את התחום הזה, לומדת ומשתפרת בכל יום וכל כך שמחה על האומץ שהיה לי. זו ללא ספק ההחלטה הכי טובה שלקחתי עד היום בחיים".

רוצה להכיר את השיטות השונות להתחיל לייצר לעצמך הכנסה נוספת מהאינטרנט ולבחור את השיטה שהכי מתאימה לך? לחצי כאן וקבלי ישירות למייל את המדריך המלא לשיטות המוצלחות ביותר.

כתיבת תגובה