הטעות האחת שמרסקת עסקים חדשים ואיך להימנע ממנה

הדבר שהולך להחליט אם תצליח או תכשל – ככה תבטיח שהעסק שלך הולך לשרוד כל נפילה שתהיה לו בדרך ותלמד מכל אחת כזאת כדי שתוכל להריץ עסק רווחי מבלי להטיל ספק כל יום אם מה שאתה עושה הוא נכון או הולך להוביל להפסד ענק…

צילום: Pixabay

עסקים חדשים צריכים השראה ומקורות לשאוב מהם כיוונים לתהליכים מכירתיים ואסטרטגיים, זה הגיוני ובסדר ואפילו מאוד טוב לעשות את זה, השאלה היא ממי. מקור המידע של עסק, ובמיוחד אם הוא חדש, הוא הדבר שיכול לקבוע אם תצליח או תיכשל. דוד עם עסק שפשט רגל, שכיר במעוף שסיים לימודי תעודה ועושה "ייעוץ עסקי" ב40 ש"ח לשעה, הורים שכל החיים שלהם היו שכירים – הם לא המקור הנכון להסתמך עליו לעסק שלך. הם חושבים לפי היגיון בריא ודאגה אמיתית לך, ולא לפי ניסיון. זה יכול להטעות אבל אסור להסתמך על היגיון, כי בכל דרך שתלך בה יהיו דברים לא צפויים ששוברים את ההגיון. לעומת זאת, כן צריך להסתמך על מידע שמגיע ממישהו שעבר את אותה הדרך, או לפחות דרך דומה, מאותה נקודת התחלה כמוך, עבר את כל הדברים הלא צפויים ולא הגיוניים, ויודע איך ללכת מסביב להם או לפחות לרכך את הנפילה שתבוא כתוצאה מהם. ואתה רוצה להקשיב למישהו כזה, שכבר עבר את הנפילות שבדרך והוא יכול להראות לך לא איך ליפול, כי אתה כן תיפול. אלה איך ליפול בצורה שזה קל יותר לקום. ולא מבחור שרואה דרך ישרה בלי נפילות.

בשיעורי יוגה למתחילים, מלמדים קודם כל את הטכניקה של הנפילה מעמידה על הראש, כדי שתשלוט קודם כל בליפול, וברגע שאתה לא מפחד ליפול, ואתה נופל בצורה נכונה שלא פוגעת בך, זה לא אומר שעל ההתחלה תצליח לעשות עמידה על הראש מושלמת, אבל אתה גם תעשה את הדרך אל העמידה הזאת בביטחון מלא וגם תקצר אותה בהרבה. ככה גם עם העסק שלך, אתה צריך למפות את האזורים והמכשולים שבהם אתה תוכל  ליפול פוטנציאלית. אחרי שיש לך את כל המיפוי הזה, תחפש אנשים מומחים בתחומים האלה, בדברים שיכולים להפיל אותך, כדי שתדע בדיוק איך לעבור את הנפילות בצורה הכי טובה שאתה יכול ומבלי שהן ירסקו אותך אותך.

ייעוץ רע

הרבה פעמים, אנשים שקרובים לנו נותנים לנו ייעוץ רע, ואנחנו מקשיבים לו ומיישמים אותו. וזה לא בגלל שהם רוצים לרעתנו, או כי אנחנו מזוכיסטים או רוצים להיכשל, ממש לא. בגלל דאגה ואכפתיות, הם נותנים את דעתם הלא מקצועית ושופטים את המצב מנקודת הראייה שלהם, שזאת לא הנקודת מבט הנכונה להסתכל ממנה. ובגלל שהם קרובים אלינו, ואנחנו רואים בהם איזשהו סוג של סמכות, אנחנו בטוחים שהם צודקים ומקשיבים להם. זאת טעות ענקית, כל תחום דורש את המקצוען שלו. בדיוק כמו שניתוח נותנים לרופא מומחה לעשות, גם הייעוץ לעסק שלך, בין אם זה ברמה מודעת כמו לשלם למישהו תחת הטייטל יועץ עסקי או סתם הדעה האישית של ההורים שלך, חייב שמקצוען מניסיון ולא בולשיט של תיאוריות יעשה אותו ויתן את דעתו המקצועית. הדוגמה הכי טובה לכזה מקרה היא עם הורים…

 מגיל קטן אנחנו רואים בהם סמכות גדולה וכדמות שגם אם לא תמיד אנחנו עושים את זה – צריך להקשיב למה שהיא אומרת. אבל זה לאו דווקא נכון כשזה מגיע לעסקים, יכול להיות שלהורים שלך אין שום ניסיון בעסקים, והייעוץ שייתנו לך בהקשר של העסק, ככל הנראה רק יפגע בך. צריך לא לבקש אף פעם ייעוץ רע, וכשהוא מגיע (כי לפעמים הוא יגיע מבלי שתבקש, אנשים גם אומרים את הדעה שלהם מבלי שתבקש) לדעת לסנן אותו.

איתי זיסו, היה בראיון והסביר איך הוא עושה בדיוק את זה, הראיון שלו ועוד 10 ראיונות אישיים עם אנשי מקצוע, ממשווקים ועד מאמני כושר אישיים – איך הם חושבים, איך ליפול את הנפילות שהם נפלו בצורה רכה, ואיך להפוך בעצמך למקצוען שיווק, כדי שתוכל להביא לקוחות בצורה סיסטמטית תמיד, כל זה נמצא בסדרת רשת חדשה בחינם – קבל אותה מכאן

כתיבת תגובה