דרמה בחג: “פליטת הפה” שהביאה לנהג המונית אקזיט תוך שנה

הכירו את האנשים שהעלו את "חוכמת ההמונים" וההמלצות באינטרנט לדרגת אמנות, והפכו את המחשב הביתי לקופה מרשרשת במזומנים

איציק מזרחי, בן 34 מירושלים. לשעבר נהג מונית במשרה מלאה.

“מה, לא נעשה מזה ביזנס?” זה מה שנהג המונית איציק אוחנה (34) אמר לי בסוף שיחה של 20 דקות, רגע לפני שהגענו לשוק מחנה יהודה. אוחנה, תיאר בפניי כל הנסיעה בפרוטרוט מה שקרה לו בליל הסדר שנה שעברה בזמן הוא התענג על האורז עם הצימוקים שבדיוק אישתו חנה הגישה לשולחן. גם היום, אחרי שעברה שנה שלמה מאז מה שקרה, עדיין יש לו דמעות של התרגשות בעיניים שהוא מספר את הסיפור.

וכך היה – הדוד מבאר שבע שתכנן להתחדש בסמארטפון, שאל את יושבי השולחן איזה מכשיר הכי כדאי לקנות. לאורחת אחרת התחשק ללמוד ספרדית, והיא שאלה אם מישהו יכול להמליץ לה על מורה פרטי טוב. ואבא, אחרי התלבטות אין סופית לאיזה יעד שווה לנסוע בחופשה הקרובה, סוף סוף קיבל החלטה אחרי דיון קצר עם אחותו רותי מסביב לשולחן.

בזמן הארוחה נפל לאיציק אסימון ענק – הנטייה של כולנו לבחור איזה מוצרים נרכוש, מושפעת המון מהמלצות. הרי מי מאיתנו לא חשב בחיים לפחות פעם אחת “אם הייתי מרוויח שקל על כל פעם ששלחתי חבר למוסכניק שלי… הייתי כבר מיליונר”. אז זהו, שאותה נורה קטנה שנדלקה אצל איציק, הפכה תיק תק לתגלית משנה חיים.

זמן קצר אחרי אותו ליל הסדר, אוחנה הוריד לחצי את כמות המשמרות שלו כנהג מונית, כשגילה שמאחורי ההמלצות ה”קטנות” לכאורה עומד מקצוע אמיתי וסופר מבוקש באינטרנט, שמספק לאלפי ישראלים ומאות אלפי אנשים בעולם הכנסה גבוהה, יציבה וקבועה.

ממליצים מפוצצים (בכסף)

בשקט בשקט, בלי שהרגשנו או ידענו, מתברר שכמו איציק יש כבר אלפי ישראלים שהבינו שמסתתר כאן מכרה זהב לא מנוצל. אנשים רבים מן הישוב, מכל שכבות הגיל והאוכלוסייה, כבר מתרגמים את ה”המלצות” שלהם לכסף מכובד דרך האינטרנט.

אומר איציק: “אם שלשום המלצתי לחבר על המטבח החדש שקניתי ושבוע שעבר אשתי המליצה בפייסבוק לחברה על המלון בתאילנד שהיינו בו לפני שנתיים, למה לא לעשות מזה כסף על הדרך אם אפשר?” בניגוד להבנה שהייתה לאיציק בזמן ארוחת החג, לא מדובר פה בהמלצות למעגל הקרוב של משפחה וחברים, ולא בשום דבר שמצריך תהליך שכנוע מעיק כמו בעולם השיווק הרשתי ודומיו.

בשיטה המדוברת, שנקראת “מאני האקינג” (Money Hacking), קהל היעד שלנו הוא אוכלוסיית כל העולם שנמצאת בהישג יד ממש מעבר המקלדת.

באמצעות השיטה, יש גישה ישירה למאות מיליוני גולשים ברחבי העולם עליהם אפשר לדעת בלחיצת כפתור מקום מגורים, גיל, מין, במה הם עובדים, מה המאכל האהוב עליהם ומי הזמר שהם הכי מעריצים – ועל ידי חיבור הנתונים האלה, ניתן להמליץ להם על מוצרים שונים שהם בכל מקרה היו רוכשים גם בלי העזרה שלנו.

בזכות פלאי הטכנולוגיה, אפשר להגיע לאותם גולשים תוך שניות, ולתת להם המלצה מדויקת לפתרון הבעיה שיש להם ברגע זה. למעשה, בכל שנייה מתבצעות באינטרנט אלפי רכישות של מוצרים, שירותים וקורסים – וכל מה שאותם ממליצים עושים זה לכוון את הקונים הפוטנציאליים לרכוש מוצר שעליו הם יקבלו עמלה 🙂

וככה איציק, יושב בבית מול המחשב שעה-שעתיים ביום מתחת למזגן, ממליץ למישהו שיושב לו אי שם בעיירה נידחת בארה”ב או במדבר באוסטרליה על קומקום חשמלי חדש, ומקבל עמלה במידה ובוצעה רכישה. נכון נחמד? 

“סיכוי טוב שהמלון האחרון שהזמנת לחופשה בחו”ל – מישהו אי שם עשה על זה עמלה מכובדת” אדם טל

אפילי… מה? המקצוע שישנה לכם את כל המאזן בבנק

האנשים שחיים את עולם ההמלצות באינטרנט ועוסקים במאני האקינג מדי יום ביומו, נקראים “אפיליאייטס”. התחום הזה, שתפס תאוצה בעשור האחרון, מגלגל היום מחזור עצום של מיליארדי דולרים בשנה וישנם אפיליאייטס בין השאר, שמרוויחים ביום סכומים אדירים של 5 ספרות (בדולרים).

נכון, כמו בכל תחום, לא כולם מגיעים למספרים האלה ויש אנשים שמרוויחים “רק” עוד כמה אלפי שקלים בחודש בנוסף לעבודה הקיימת שלהם.

אם השאלה הבאה שלכם היא “איך זה יכול להיות שאני עדיין לא שם?” – זה בגלל שעד לא מזמן, היה מדובר בעולם סגור ומחתרתי שרק למעטים הייתה אליו גישה, ואילו לאחרונה, המצב השתנה לגמרי…

אדם טל, 33, שועל אינטרנט ותיק שמצא את הדרך להרוויח כסף מהמחשב הביתי, הוא מחלוצי האפיליאייטס בישראל. אחרי ששנים הרוויח הון בשקט ושמר בסוד על השיטה שפיתח, טל החליט לפני כשנתיים לחשוף לראשונה את הידע שלו עם “הפושטק”, קורס אינטרנטי מקיף על התחום שאותו הוא משיק לזמן מוגבל, עבור כל מי שרוצה לעשות את הצעד הראשון שלו באינטרנט ולהתחיל להרוויח (מהר) מהמלצות על מוצרים שונים לאנשים בארץ או בעולם.

בשלב הזה, בתור ישראלית עם ראש בריא על הכתפיים, הייתי מאוד סקפטית ויצאתי לחקור את אדם – האם באמת אפשר לעשות סכומים כאלה מטורפים בזמן כה מועט של עבודה!?

אדם, תוכל להסביר בבקשה?

“קודם כל, צריך להבין שיש אין ספור בעלי עסקים בעולם שמחפשים עוד לקוחות והכנסה. מנגד, יש כמות בלתי נגמרת של אנשים שקונים דרך האינטרנט. זה יכול להיות מחשב חדש, חופשה בהוואי, קורס בישול, אופניים, שמלה של מעצב, תכשיט או כל דבר אחר שאת יכולה לחשוב עליו. הגיוון רק מוסיף לפוטנציאל הרווח, ולכיף של כל העניין.

אותם עסקים, צריכים אנשים כמונו שימליצו עליהם ויביאו להם לקוחות לפתח העסק. הם פשוט משתוקקים לזה ולכן גם מוכנים לשלם על התוצאות שנביא להם ביד נדיבה. שיווק זה אחד התחומים הבעייתיים בכל עסק.

לרוב בעלי עסקים קטנים זורקים הרבה כסף על שיווק, ובקושי רואים תוצאות, מה שמאוד מתסכל אותם. מבחינת כל עסק, אפיליאייטס הם ממש מתנה משמיים – כלי מטורף שמגדיל את העסק אך ורק על בסיס תוצאות, ככה שזה Win Win לשני הצדדים.

אם להסביר במשפט, יש די הרבה אנשים שאנחנו לא מכירים אי שם מעבר לים… ובעקבות העובדה שהעולם היום הוא כפר גלובלי קטן, אתרים כמו גוגל, פייסבוק, יוטיוב וכו’ מאפשרים לנו גישה ישירה לרוב גולשי האינטרנט בעולם, ככה שדי פשוט להגיע לרייצ’ל מניו יורק שמחפשת רופא נשים טוב, להפנות אותה לאחד כזה ולקבל על כך עמלה שמנה.

עכשיו ברור שזה לא נגמר בקונה אחד, אני באופן אישי פונה לקהל האמריקאי שמונה מעל 300 מיליון איש, ככה שכל חודש אני מגיע לאלפי לקוחות חדשים, מה שמצטבר להרבה עמלות ולהכנסה גבוהה מאוד שנשמעת כמעט ולא הגיונית למי שלא מכיר את התחום”.

אדם יחד עם בנו מייסון.

לא צריך להיות מומחה בשיווק או משהו כזה כדי להצליח?

“ממש לא. אני התחלתי לפני שמונה שנים, וכבר בגיל 26 עשיתי מיליון שקל בזכות מאני האקינג בלי שהיה לי רקע כלשהו בשיווק. יותר מזה, היום בדיעבד אני יודע שלא היה לי ממש מושג מה אני עושה ולמה הפרסומים שלי עבדו. רק אחרי שנכנס הכסף הגדול הלכתי ללמוד ולהבין מה בדיוק עשיתי שעבד שם. כמו שאת יודעת להמליץ לחברה על בגד שאהבת, אין שום סיבה שלא תוכלי לעשות את זה באינטרנט עבור מישהו שנמצא בצד השני של העולם”

ולא מפריע לך להמליץ על מוצר שאתה לא מכיר בלב שלם?

“לי באופן אישי יש חוק. אני לא מוכן להמליץ ולקדם שום מוצר או הצעה שלא הייתי ממליץ עליה לאמא שלי. אני הולך עם החוק הזה שנים, וגם אם הפסדתי כסף במהלך הדרך בגלל זה, לפחות אני שלם עם מה שאני עושה. כל המוצרים שאני ממליץ עליהם הם בעלי ערך גבוה, והיום יש דרכים קלות לבחון כל הצעה שבא לנו להמליץ עליה.

לפעמים, אם יש מוצר שאני לא יכול להמליץ עליו בלב בשקט אני פשוט מספר עליו לאנשים בכנות ואומר “אני לא יודע אם זה טוב, תחליט בעצמך” – אנשים מחליטים לבד והרבה פעמים עשיתי כסף גם ממוצרים שאני לא יודע אם הם טובים.

כמובן שיש לי קווים אדומים על דברים שלא אמליץ עליהם לעולם.

אני יושבת לי עם המחשב בבית בישראל, אולי בבית קפה. איך בכלל אני מגיעה לכל העסקים האלה, לכל הקהל שציינת?

“זה די פשוט האמת. יש היום תוכנות ושלל צורות פרסום שמאפשרות גישה נוחה לכל אדם בעולם עם אינטרנט. כמובן שצריך לדעת בדיוק מה ואיך לעשות כדי להמליץ בצורה נכונה, אבל ברגע שגורמים להמלצה כלשהי לעבוד והכסף מתחיל להיכנס, אפשר להנות מהכנסה פאסיבית (כמעט) לחלוטין. אם זה מעניין אותך, לכבוד השקת קורס הדגל בשם “הפושטק” שמלמד את התחום, הכנתי סדרת סרטונים בחינם (!) שבה אני מסביר בדיוק איך כל הפלא הזה קורה“.

בטח למקצוע כזה דרוש ידע באנגלית ובתחומים נוספים.

“אז כמו השם של הקורס, אני הייתי פושטק לא קטן. לי עצמי אין בגרות אבל זה לא מנע ממני להצליח במאני האקינג. בקורס אני מלמד את כל התחום, מהיסוד ועד לרמה מתקדמת.

דרושה אנגלית ברמה בסיסית וידע בסיסי במחשב, לא יותר מכך. בתחילת הדרך שלי כאפיליאייט, הייתי בטוח שהצלחתי רק בגלל שאני יודע תכנות, עד שפגשתי חלק מהאפיליאייטס הטובים בעולם שבקושי ידעו אפילו להשתמש בוורד (התוכנה)”

בוא תדבר איתנו במספרים. כמה אפשר להרוויח? למי זה מתאים לדעתך?

“חחח חיכיתי לשאלה הזאת… תראי, זה תחום שאין לו תקרת הכנסה. יש אנשים שעושים מזה הכנסה צדדית, ויש כאלה שביום אחד מרוויחים משכורת של מנכ”ל בחברת הייטק מכובדת. כשאני התחלתי, אשתי ואני היינו מוכנים לסכן רק 5$ ביום.

אחרי תקופה של ניסוי וטעייה, הצלחנו לפצח מוצר מסוים שהאמנו בו והמלצנו עליו, ודי מהר הכסף התחיל להיכנס. בהתחלה הרווחים היו של דולרים בודדים ביום, אבל אחרי תקופה קצרה יחסית הגענו להכנסה ממוצעת של 1000$ ביום.

עם כמה שזה נשמע מפוצץ, אני יודע שיש כאלה שמרוויחים פי עשר ממני, בגלל זה אמרתי שאין לזה גבול. במונחים של חודש – אפשר להרוויח די בקלות עוד 5000 ₪ בחודש, אפשר להרוויח גם 20 אלף ₪, ואם מתמידים וממשיכים לנסות בלי להתייאש בדרך, בוודאות אפשר להגיע ל-100 אלף ₪ בחודש”.

בהחלט “מכה” יפה. אבל אולי זה לא מקצוע של ממש, אלא טרנד חולף שאפשר לעשות ממנו כסף רק לשתי הדקות הבאות?

“טוב ששאלת. את צודקת שיש טרנדים בתחום הזה, כמו בכל תחום לדעתי. הסוד הוא, להבין את הבסיס איך השיטה הזו פועלת, ככה שגם אם הצעה מסוימת מפסיקה לעבוד ולייצר כסף, אפיליאייט חכם יידע למצוא את ההצעה הבאה שתעבוד לו טוב. אני יודע שזה אפשרי, כי אני פועל בדיוק ככה כבר יותר מ-7 שנים. מעטים האפיליאייטס שיכולים להתגאות בהישג כזה”

הזוג טל אדם ומיטל

מיליונר בן 26 שרוצה לכבוש את העולם

הרווחים שאדם מדבר עליהם מרשימים ומספיק מבט חטוף עליו כדי להבין שהוא חי טוב מהתחום. דווקא בגלל זה עולה בי התמיהה, מה כל כך בוער לו לשתף אחרים בתרנגולת הזהב שלו ולהשיק קורס שמלמד את הנושא.

בינינו, למה בכלל אתה צריך את זה?

“זה יופי להרוויח כל כך הרבה ובלי מאמץ, אבל היתרון שהכול קורה דרך המקלדת הוא גם חיסרון. לא מכירים אותך, אתה נשאר אנונימי, וגם אם עשית דברים ממש טובים ממילא לא אתה מקבל את הקרדיט, אלא העסקים. אני מודה שבשלב מסוים מאסתי בלבהות במספרים מול המחשב, נהיה לי משעמם וחיפשתי את הדבר הבא שיסעיר וירגש אותי.

ואז הדליק אותי לחשוב שאני אפתח לאנשים את הצוהר ואעזור ליצור 100 מיליונרים חדשים בישראלכמו שקרה לי. כך נולד ‘הפושטק’. היום, אחרי אלפי תלמידים שהכשרתי בשנתיים האחרונות, זה סיפוק עצום. אני פשוט גאה ומאושר לקבל תודות מאותם תלמידים שמצאו קריירה נוחה ומכניסה, בין אם הם מפרנסים עיקריים, אבות או אמהות, סטודנטים, או שכירים שעבדו בעבודות אפורות, והיום חשבון הבנק מחייך אליהם”.

לא מוכרים חלומות אלא מציאות

אם במקרה קיבלתם סחרחורת מהנתונים והמספרים, אדם מסביר שבהחלט יש סיבה, אבל ממהר גם להרגיע.

“כמו כל דבר, ובכל תחום, ההתחלה קשה וצריך להשקיע זמן, או כסף. מה שאני רוצה להגיד זה שגם אם אין לך שקל אתה יכול לעשות את זה, פשוט זה ייקח קצת יותר זמן. יש תוכנות חינמיות בלי סוף והיום קל מתמיד לבנות אתר אינטרנט ולהמליץ בו על כל מוצר שרק רוצים לכל קהל בכדור הארץ שיש לו אינטרנט.

כן חשוב לי להבהיר – גם כשאתה משקיע כסף, זה לא כמו לשים עשרות או מאות אלפי שקלים בשוק ההון או בפתיחת העסק ולדאוג מה יהיה. זה לא שיווק רשתי, לא מכירה מדלת לדלת, לא פירמידות למיניהן. פה לא צריך אף אחד, לא משלמים על סחורות והקמת עסק ואז יושבים בדאגה וכוססים ציפורניים מה יהיה. גם כשיש השקעה היא מזערית ושפויה, ומניבה הרבה. למעשה לא מסכנים שום דבר”.

אדם עם קבוצה של אפיליאייטס שעשו מעל מיליון ש”ח בעמלות תוך 6 חודשים (ללא ידע מוקדם)

איך זה עובד טכנית? נגיד קידמתי קורס נגרות בקנדה, איך אקבל את הכסף?

“התהליך פשוט ואוטומטי. בגלל שעסקים רוצים עוד לידים, ומכירות, הם מופיעים ב”רשת שותפים”, מעין מרכז קניות שאליו מגיעים אנשים שמחפשים הצעות שאפשר להמליץ עליהן ולקבל תמורת כך עמלות. כל אחד יכול להיכנס לחנות ולהמליץ עליה. המערכות הטכניות שומרות שהכסף יגיע ליעדו באופן אוטומטי. הכול בטוח. אדם עוצר לרגע את הדיבור, ואז ממשיך: “אני רוצה להגיד משהו לסיום ולסיכום. אפשר?”

בבקשה.

“אני מבין את השאלות הרבות. זה עוד קצה הקרחון, ברור לי שהנושא חם בימים האלה ויש עוד המון מידע מעניין ומעשיר ללמוד. מה שחשוב להבין זה שאני הדוגמה החיה לזה. אני כבר מעל שבע שנים מרוויח סכומים לא מבוטלים בצורה יציבה, וככה גם חלק נכבד מאלפי התלמידים שהכשרתי עד היום. אני מדבר פה על חופש מוחלט. אתה עובד איפה שבא לך, מתי שבא לך. בים, בחופשה, בחו”ל, בבית קפה, בבית. אתה הבוס של עצמך. ומי שיכיר את התחום ויתמיד, יצליח.”

דרך אגב, יצרתי סדרת סרטונים בחינם ששם אפשר להבין איך בדיוק זה קורה ומה צריך כדי לעשות את הצעד הראשון במאני האקינג – ההדרכה נמצאת בלינק הבא“.


תגובה אחת

  1. פינגבאק:מה כולם חייבים לדעת על פרסום בפייסבוק - רק מה שמעניין

כתיבת תגובה