תמונות בחינם? יש דבר כזה. 21 אתרי תמונות להורדה בחינם שאתם חייבים להכיר

לא משנה על מה אתם עובדים ומה המקצוע שלכם, תמונות באיכות גבוהה הן הכרח בעולם הנוכחי. אנשים הם יצורים חזותיים, וככל שאיכות התמונה גבוהה יותר כך תהיה יותר זרימת תנועה לכיוון הפלטפורמה המשתמשת באותה תמונה. מידע חזותי תמיד מרתק ואינטראקטיבי יותר בהשוואה לטקסט רגיל. אינפוגרפיקה מילאה וממשיכה למלא חלק עצום בעולם העסקים. הם הופכים למושכים רק באמצעות תמונה מרתקת ברקע, וכשתמונה אחת שווה 1000 מילים ואימוג'י שווה משפט לפחות – הצורך שלנו להשיג תמונות זמינות הולך ועולה כל הזמן

לא לכולם יש את התקציב על מנת לשלם לצלמים מפורסמים ולבצע צילומי מוצרים, שיכולים לעלות מאות שקלים ומעלה, ומצד שני – יש לא מעט אתרים שבהם נוכל לרכוש מנוי להורדת תמונות במחיר של כמה דולרים בודדים לתמונה, אבל גם כמה דולרים לתמונה, כפול כמה תמונות ביום מצטבר למאות דולרים בחודש ואלפי דולרים בשנה, אז מה האלטרנטיבה? כיצד נוכל להשיג תמונות בחינם עבור האתר שלנו, או הבלוג שלנו, או עבור המוצר או השירות שלנו?

יש לא מעט מקומות שבהם אנחנו יכולים לעשות את זה, אבל לפני כן, נבין קודם מה אנחנו לא רוצים לעשות: אנחנו לא רוצים לבצע חיפוש בגוגל לתמונות ולקחת משם תמונה, כי במידה ונבצע הפרה של זכויות יוצרים, בכך שנשתמש בתמונה מוגנת, הטענה של "מצאתי בגוגל" לא תזכה אתכם בבית המשפט. גוגל הוא לא הבעלים של התמונות שהוא מציג לכם, הוא בסך הכל תוכנת חיפוש, ולכן – אתם לא אמורים לשלם לגוגל, אלא לבעל התמונה.

מצאתי תמונה באתר כלשהו ואני רוצה להשתמש בה, איך אדע אם היא מוגנת בזכויות יוצרים או לא?

כלל אצבע שיעזור לכם להימנע ממצבים לא נעימים שעלולים להסתכם בתשלום קנסות של אלפי שקלים ומעלה, זה לזכור שבאופן גורף – כל תמונה מוגנת בזכויות יוצרים, אלא אם כן נקבע עבורה אחרת באופן ספציפי.

ואם חיפשתי תמונה בגוגל דרך האופציה של – מותרת לשימוש חוזר, האם מותר לי להשתמש בה?

ב 99 אחוז מהמקרים לא. כשאנחנו מדברים על זכויות יוצרים בנושא של קניין רוחני (כמו תמונות), יש 2 סוגים של זכויות שיש ליוצר ביצירה שלו – הזכות לתשלום בגין השימוש, והזכות לקרדיט. כאשר גוגל מוצאת תמונות חינמיות, זה אומר שככל הנראה התמונה חופשית לשימוש ללא תשלום, אבל זה לא אומר שמותר להשתמש בה גם ללא מתן קרדיט, ולכן – במידה וכן נדרש לתת קרדיט ולא עשית את זה, כמו למשל להשתמש בתמונה בפוסט שמפורסם בפייסבוק, ואז אין בכלל מקום לקרדיט מתחת לתמונה, תהיה בפועל הפרה של זכויות היוצר של התמונה, וחבל שתסתבכו סתם.

החוק היום מאפשר לתבוע עד 100,000 שקלים בגין כל הפרה וללא הוכחת נזק, כלומר – גם אם לא נגרם נזק ליוצר התמונה בכך שהשתמשתם בתמונה שלו בתור רקע באתר, הוא עדיין רשאי לתבוע אתכם. נכון שמרבית התביעות בנושא מסתיימות בפשרה של כמה אלפי שקלים בגין כל הפרה, אבל גם זה לא הוצאה קלה לאף עסק, לא כל שכן כזה שרק בנה את האתר שלו, נכון?

לכן, כשאתה מחפש תמונה – וודא שרישון השימוש שלה מוגדר כ- CC0, שזה אומר – הזכויות אינן שמורות, ולכן – אינך נדרש לשלם כסף בגין השימוש וגם לא לתת קרדיט ליוצר התמונה או לאתר ממנו לקחת את התמונה,

ועכשיו, אתה בטח שואל – איך אני מוצא מאגרי תמונות שעומדות תחת רשיון שימוש CC0 ?

כאן בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה וריכזנו לך את 21 האתרים הטובים ביותר להורדת תמונות בחינם, ללא צורך במתן קרדיט וללא הסתכנות מיותרת

1. Pexels:

פקסלס (Pexels) מאפשרת לאנשים מכל רחבי העולם להשתמש בתמונות באיכות גבוהה למוצרים שלהם ולעצב הכל בחינם. אין טענות בגין זכויות יוצרים על התמונות שכן יש להם רישיון Creative Commons.

לצורך הורדת תמונות ב- Pexels,  אינך צריך להיות חבר או ליצור חשבון. אתה יכול להשיג תמונות מלאי בחינם ואוסף ענק של סרטונים. אתה יכול לקבל את כל התמונות לבחירתך מפלטפורמה זו. זוהי הפלטפורמה הנפוצה ביותר בה תוכלו לקבל תמונות ללא תמלוגים.

2. Pixabay:

Pixabay, או בשמה העברי פיקסאביי היא פלטפורמה הטוענת שהיא קהילת יוצרי קריאייטיב (קריאייטיב קומון – הקהילה שמדרגת את זכויות היוצרים ועומדת מאחורי הדירוג CCO) . בפלטפורמה זו מעלים תמונות וסרטונים באיכות גבוהה שהם כולם ברישיון . Pixabay מספקת מגוון עצום של תמונות שאינן מוגנות בזכויות יוצרים.  אתה יכול להוריד מהאתר כל תמונה וסרטון ללא דרישות הרשמה. כל התמונות והסרטונים שבאתר הם ברזולוציה גבוהה, והאמנים אפילו לא דורשים שתזכירו את שמם בשימוש בתמונה. אתה יכול להשיג את האוסף הטוב ביותר של תמונות שאינן מוגנות בזכויות יוצרים מפלטפורמה זו.

3. Unsplash:

כל התמונות שפורסמו ב- Unspalsh (אנספלאש) מותרות ברישיון. ישנם יותר מ -110,000 צלמים התורמים עם גלריות התמונות שלהם לתמיכה ב-  Unsplash. אתה יכול להירשם בפלטפורמה זו ולקבל מיליוני תמונות באיכות גבוהה שנשמרות ישירות בגלריה שלך בעת ההורדה.

4. Burst by Shopify

פלטפורמה זו מופעלת על ידי Shopify,  שהיא עצמה פלטפורמת מסחר ענקית שמה לעצמה למטרה להקים ולהגדיל את העסק שלך. כל התמונות ב Burst נושאות את הרישיון Creative Commons, המאפשר לך להשתמש בתמונות ללא כל ספק שתצטרך לשלם או להזכיר את היוצרים בזכויות יוצרים. מפלטפורמה זו תוכלו להוריד תמונות ברזולוציה גבוהה בחינם.

5. StockSnap.io:

בפלטפורמה זו מבחר עצום של תמונות באיכות גבוהה המועלות מדי יום. בפלטפורמה זו תוכלו לחפש בקלות את נישת התמונות שאתם מחפשים ולמצוא המון אפשרויות. אתה יכול לקבל תמונות בחינם מפלטפורמה זו. כאן התמונות כולן ברישיון 0 Creative Common, ומותר לך להשתמש, לשתף או לערוך כל תמונה שתמצא כאן.

6. Dreamstime:

מבוסס בטנסי, Dreamstime היא ספקית תמלוגים, משמע הכל חינם בחינם, בה תוכלו למצוא תמונות של כל נישה שתחפצו. תצטרך להירשם כדי שיהיה לך חשבון, שהוא גם בחינם. יש בו כ- 60 מיליון תמונות המתעדכנות בכל עת. מה שכן, חשוב לזכור שלדרימסייט יש גם סקשן ענק של תמונות בתשלום ולכן חשוב לוודא שאתם מורידים את התמונות החינמיות מהקטלוג החינמי שלהם. לחיצה על השם שלהם תוביל אתכם ישירות לאיזור החינמי.

7. RESHOT

רישוט מציעה מאגר מקסים של תמונות חינמיות ללא זכויות יוצרים המותרות לשימוש חופשי. להבדיל ממאגרים אחרים, בהם צלמים יכולים להעלות את התמונות שלהם באופן חופשי, המאגר של רישוט מתגאה בכך שהתמונות שבסופו של דבר עולות לאתר נבחרות ידנית על ידי לקטורים (צוות של חברים שבוחר את התמונות), ושהם מיועדים בעיקר לסטארטאפים, לפרילאנסרים, לעצמאים ליוצרים, שנמאס להם ממאגרי התמונות העמוסים בתמונות נדושות ולעוסות.

8. Free Images

"תמונות בחינם" כשמם כן הם. תמונות בחינם מלאות במלאי של יותר מ -350,000 תמונות באיכות גבוהה וללא טענות בנושא זכויות יוצרים. הבעיה היחידה עם פלטפורמה זו ללא תמלוגים היא שיש תהליך ארוך של הרשמה לפני שניתן יהיה להוריד את התמונות. אבל הדבר הטוב הוא שחברות זו היא בחינם, ומרגע שנרשמת, אתה רשאי להוריד ולהשתמש בתמונות שלהם בכל מקום.

9. AllTheFree Stock:

בפלטפורמה הזו היא בעצם סוג של מנוע חיפוש לתמונות, המאפשר לך לחפש בין האתרים השונים דרך אתר אחד. תוכלו למצוא תמונות, סרטונים, מוסיקה ואייקונים באיכות גבוהה ללא זכויות היוצרים! אתה יכול בקלות לחפש את מה שאתה רוצה להוריד אפילו בלי שלב ההרשמה. אתה יכול להשתמש בתוכן המדהים הזה בכל מקום למותג שלך או לשימוש אישי.

10. Negative space:

מצא תמונות ללא תמלוגים לשימוש שלך. תמונות עסקיות, אוכל, אנשים או טכנולוגיות שונות. לפי השמות, ב-  Negative space יש תמונות באיכות גבוהה והן מצולמות על ידי מומחים. הם מעלים 20 תמונות חדשות בשבוע, שכולן נושאות את הרישיון. תוכל אפילו לקבל מיון של תמונות אלה בהתאם לקטגוריה, צבע ומרחב ההעתקה שלהם. התמונות במאגר זה הן ברזולוציות גבוהות, ואין אופציה לבחור את הגודל, אלא רק להוריד את הגודל המקסימלי.

11. FoodiesFree

פודיזפרי הוא אתר קצת שונה מכל שאר האתרים שהצגנו כאן, כיוון שהמאגר שלו יחסית קטן – אין לו מיליוני תמונות או מאות אלפים, יש בו פחות מ-2000 תמונות, אבל האתר הזה, כשמו כן הוא – מכיל רק תמונות של מזון, וכולן באיכות מאוד גבוהה ולשימוש חופשי.

12. Gratisography

גם האתר הזה, גרטיסוגרפי הוא אתר בוטיק קטן, המציע מגוון קטן יחסית של תמונות חופשיות לשימוש ובאיכות גבוהה, ולמרות שכל התמונות באתר הן של אותו צלם (Ryan McGuire of Bells Design), הוא מתחייב להעלות לאתר תמונות חדשות מדי שבוע

13. FOCA

גם האתר הזה הוא אתר של צלם אחד בשם ג'פרי בטס (Jeffrey Betts), וכל התמונות שהוא מעלה לאתר שלו הן תמונות ברשיון חופשי. ההתמחות של ג'פרי היא בצילום חללי עבודה וטבע, אז אם אתם מחפשים תמונות כאלה, תבדקו מה יש לג'פרי להציע. זה חינם 🙂

14. PICJUMBO

האתר פיקג'מבו כולל תמונות חינמיות ברזולוציות גבוהות במיוחד, להורדה ולשימוש פרטי או מסחרי ללא זכויות יוצרים. האתר מתמחה בעיקר בתמונות אבסטרקט, אופנה, טכנולוגיה וטבע, אולם כמובן שיש לו תמונות בעוד מגוון קטגוריות ונושאים. בנוסף להורדת התמונות בחינם, האתר מציע מנוי בתשלום, המאפשר הורדה של תמונות קטגוריה מאותו הנושא, של עשרות תמונות בלחיצת עכבר אחת.

15. Styled Stock

הייחודיות של האתר סטיילד סטוק הוא בבחירה שלו להתמקד בתמונות המיועדות לעצמאיות ובעלות עסקים בתחום האופנה והביוטי, אבל לא רק. באתר תמצאו תמונות שמיועדות לקהל הנשי, הן בעיצוב, הן בקומפוזיציות שלהן והן בצבעים

16. ISO REPUBLIC

איזו ריפבליק הוא גם אתר בוטיק, שתוכלו למצוא בו אלפי תמונות במגוון נושאים, באיכות מאוד גבוהה וכמובן להורדה בחינם תחת רשיון שימוש CC0

17. PICSPREE

פיקספריי הוא אתר מבית היוצר של ענקית התמונות גטי-אימג', רק שלהבדיל מגטי, האתר פיקספריי הוא אתר המציע תמונות להורדה בחינם. מה שכן, בשל העובדה שיש לאתר הזה ספונסר, לפעמים הפרסומות באתר קצת מבלבלות ולכן חשוב לשים לב שאתם מורידים את התמונה מהאיזור החינמי.

18. JAY MANTRY

האתר הזה של הצלם ג'יי מנטרי הוא אתר קטן המציע תמונות של הצלם באיכות גבוהה לשימוש חופשי. התמונות שלו הן בעיקר תמונות נוף והן מרשימות ביותר, אולם החסרון באתר הוא שאין אפשרות לחפש ולכן צריכים פשוט לגלול ולגלול ולגלול, אבל שווה…

19. NEW OLD STOCK

אם אתם יותר בקטע של תמונות וינג', או תמונות שחור לבן – זה המאגר שאתם צריכים לחפש בו. את התמונות שלהם הם לוקחים מתוך ארכיונים של מאגרי תמונות חופשיים, וכל התמונות שם הם כמובן תמונות חינמיות לשימוש חופשי

20. LITTLE VISUALS

האתר המקסים הזה החל כפרוייקט אישי של הצלם ניק ג'קסון, שפתח לעצמו אתר והחליט להעלות את התמונות שלו לשימוש חופשי. למרבה הצער ניק נפטר בנובמבר 2013, והמשפחה שלו החליטה להפוך את האתר שלו לאנדרטה, ולהמשיך להעלות את כל הצילומים שלו לשימוש חופשי. מרגש

21. LIFE OF PIX

האתר לייף או פיקס הוא מאגר חינמי של סוכנות הקרייאטיב LEEROY הקנדית, אשר ממוקמת במונטריאול. באתר הזה תמצאו מגוון תמונות חינמיות ברזולוציות גבוהות ולשימוש חופשי, כראוי לסוכנות קריאייטיב.

מספיק, לא?

כאן מסתיימת רשימת 21 אתרים להורדת תמונות חינמיות ללא זכויות יוצרים וללא תשלום, אשר תוכלו למצוא את התמונות שאתם רוצים להוריד, בהתאם לביזנס שלכם, למותג שלכם או לשירות שאתם רוצים,

ואם אתם מכירים אתרים אחרים – תרגישו חופשי להמליץ עליהן בתגובות ונשמח להוסיף אותן לרשימה 🙂

כתיבת תגובה