שיווק שותפים עם אמזון ב-2020: עדיין אטרקטיבי?

אם בעבר שיווק שותפים עם אמזון היה משהו שקרץ לאנשים רבים בכל רחבי העולם, שנת 2020 כבר נראית מעט אחרת. אתם מוזמנים להכיר עולם קצת שונה לאחר התפרצות נגיף הקורונה: אמזון מקצצת עמלות בקטגוריות השונות. שיווק שותפים כדאי ואטרקטיבי עדיין?

איקומרס. צילום: pixabay

היו זמנים מפוארים של שיווק שותפים עם אמזון, אין ספק. אנשים בכל רחבי העולם נהנו מעמלות גבוהות על שיווק שותפים דרך ענקית קמעונאית האינטרנטית – אמזון. אם אמזון התחילה בתור חנות ספרים דיגיטלית, הרי שהשנים הפכו אותו לגדולה שבגדולות, ענקית הקמעונאיות האינטרנטיות. יחד עם כל סיפורי הגבורה על הענקית שנקראת אמזון, אתם מוזמנים להכיר עולם קצת שונה של שיווק שותפים ב-2020. שיווק שותפים? תחשבו פעמיים:

אמזון מקצצת עמלות והופכת את שיווק השותפים לפחות רלוונטי

נכון לעכשיו, אנחנו מדווחים כי אמזון מקצצת באופן מידי את השיעור של עמלות. מדובר בעמלות שאר ניתנות על תוכניות שיווק השותפים שלה במספר די רחב של קטגוריות מוצרים. החל מהתאריך 21.04.2020, אמזון החליטה להוציא לפועל את הפעולות הבאות:

עד היום, אנשים נהנו מעמלות יחסית גבוהות על קטגוריות של שיפוץ בתים, ריהוט לבתים ולמשרדים, מדשאות וגינות מכל הסוגים, מוצרים של בעלי חיים, מוצרי מזווה ועוד. למעשה, אם לדייק את זה במילים, עד היום אנשים נהנו מעמלות של כ-8% על קטגוריות אלו.

קיצוצי עמלות של אמזון: שיווק השותפים דרכה מת?

נכון לתאריך 21.04.2020, העמלות על קטגוריות אלו יורדות לסכום של כ-3%. אז, אנחנו שואלים אתכם: האם שיווק שותפים ב-2020 עדיין אטרקטיבי עם אמזון? לטעמנו, משמעותית פחות. ואם זה לא מספיק, אם עד היום נהניתם מעמלות של כ-5% על קטגוריות מצרכים, עמלות אלו יורדות ל-1%. מבאס מאוד.

בריאות וטיפול אישי? אלו קטגוריות SUPER פופולאריות! עד היום, נהנינו מעמלות של 4.5% בממוצע על קטגוריות של בריאות וטיפול אישי, אבל החל מ-21.4.2020, עמלות אלו יורדות ל-1%.

האם קיצוץ העמלות של אמזון קשור לקורונה?

אין ספק שישנן מגמות שינוי בעולם הקמעונאות, מה שלאחרונה התחדד בעקבות מגפת הקורונה. אם עד היום היינו עדים לתהליכים של מעבר לקניות אונליין, הרי שכיום ולאחר התפרצות נגיף הקורונה, אנחנו חווים תהליך מזורז של אותם תהליכים.

הצעד הזה של אמזון, הצעד של קיצוץ העמלות על תוכניות שיווק השותפים שלה, הוא לחלוטין דוגמה מושלמת לאופן בו עסקים מעדיפים להתנהל כלכלית בימינו. במילים יותר פשוטות, נדמה כאילו העיתוי של קיצוץ העמלות הוא אינו מקרי. נגיף הקורונה כנראה השפיע באופן מאוד משמעותי על המכירות הקמעונאיות של ענקית אמזון. אם כך, ייתכן שענקית הקמעונאות בחרה לקצץ עמלות על שיווק השותפים שלה בכדי לנסות ולפצות על הפסדים בחלק מהקטגוריות.

אז כיצד מרוויחים כסף היום אם לא דרך אמזון?

בעוד שהעמלות על קטגוריות שונות קוצצו באמזון והפכו את שיווק השותפים דרכה לפחות רלוונטי, אנחנו כאן כדי להמליץ לכם על אופציות אחרות. באפשרותכם להתמקד בהצעות של לידים, או בהצעות של מוצרים דיגיטליים.

שימו לב, הצעות של לידים ומוצרים דיגיטליים יאפשרו לכם להנות מעמלה גבוהה יותר, מה שלמעשה כרגע נשלל ממכם בקטגוריות שדיברנו עליהן כאן למעלה. צריכים מידע על שיווק באינטרנט ולא מוכנים להתפשר על ליווי מקצועי? צודקים, יש דברים שלא חוסכים עליהם.

בהצלחה!

כתיבת תגובה