מה כולם חייבים לדעת על פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק זו השיטה הכי קלה, מהירה וזולה שיש למשוך לקוחות איכותיים לעסק שלך. 

אם אתה לא עושה את זה, המתחרים שלך בטוח כן והם חוטפים לך את הלקוחות.

פייסבוק זה עולם שלם וגם 30 שעות לא יספיקו לי להעביר לך את כל החומר.

לכן בכתבה הזו בחרתי להציג לך אך ורק את השיטות שעובדות ושלדעתי כל בעל עסק חייב להכיר כדי למשוך לקוחות משלמים לעסק שלו.

האם פייסבוק זה רק לזקנים?

נכון שהצעירים מעדיפים לשלוח תמונות באינסטגרם ומחפשים סטוצים וזוגיות באפליקציות כמו טינדר.

אבל בעידן שהמשפחה מתפרקת והחברים נעשים וירטואליים כולם מחפשים קהילה.

אמהות צעירות בעפולה, אמהות לשלושה רמלה, אבות פגומים, חובבי היסטורי, מאכלים מרוקאים, חילופי זוגות ברמת גן, שורשים רומניים ועד קהילות של מה קורה בשכונה וכל דבר הזוי אחר.

תוכלו למצוא בפייסבוק רבבות קהילות בכל נושא שרק יעלה על הדעת.

זה סוד הכוח של פייסבוק ושם תוכל למצוא את הלקוחות שלך באתר עם היקף התנועה של גולשים הכי גדול בארץ.

פרסום בפייסבוק – יתרונות

  • פשוט ומהיר לפרסם
  • אין צורך לבצע חקר מילות מפתח כמו בגוגל.
  • פרסום ב"PUSH", אין צורך לחכות שהלקוחות יחפשו את המוצר / שירות שלך באופן פעיל
  • פרסום זול יחסית לשיטות מובילות אחרות.
  • אין תחליף למידע שפייסבוק אוספת על הגולשים.  סמוך עליה שהיא תציג את הפרסום למי שיש סיכוי הכי גדול שיעשה את מה שתרצה. 
  • אין צורך להפקיד כסף וניתן לפרסם גם בתקציבים מגוחחים.
  • קל לנתח את הביצועים ולהבין האם הפרסום משתלם.

פרסום בפייסבוק – חסרונות

  • פרסום ב- PUSH.  זה אומר שאיכות הלידים נמוכה כי הפרסום מגיע גם לאנשים שלא בהכרח בשלים או רוצים כרגע לרכוש את המוצר או השירות שלך.
  • דיקטטורת פייסבוק –  מדיניות פרסום קשוחה וקפדנית.  פוסלים מודעות וסוגרים חשבונות פרסום עם אצבע קלה על ההדק.  
  • קמפיינים לא יציבים – צריך להיות כל הזמן בכוננות ולתחזק את הקמפיינים כדי שלא ידרדרו ויגרמו לך להפסדים.  לכן ממומלץ להשתמש במנהל קמפיין מקצועים או לבצע בעצמך ניתוח קבוע של הביצועים ולשנות את המודעות במידת הצורך

איך לעשות פרסום בפייסבוק בחינם!

פרסום בפייסבוק בחינם עושים בעזרת פרסום פוסטים בקבוצות דרך הפרופיל האישי שלך או פרסום פוסטים בדף פייסבוק עסקי. 

נתחיל בפרסום פוסטים בקבוצות

פרסום בפייסבוק בחינם בקבוצות

שיטה זו מצד אחד פשוטה ליישום ומצד שני קשה לקבל איתה תוצאות טובות ולהתמיד לאורך זמן.

תחילה יש להירשם לקבוצות שניתן לפרסם בהם פוסטים פרסומיים.

לצורך כך חשוב שתקרא את תיאור הקבוצה.  אי ציות להנחיות יוביל לסילוקך בהמשך מהקבוצה ולתלונה לפייסבוק, מה שיסמן אותך כספאמר ויגרום להשבתתך.

לאחר שנרשמת והתקבלת לקבוצה יש ללמוד את השפה, הסגנון ולהיטמע בקבוצה. 

ואז כל מה שצריך זה להעלות פוסט, להוסיף תמונה או סרטון והכי חשוב קישור לאתר של העסק או עדיף לדף נחיתה במערכת הדיוור שלך ולאסוף מיילים של לקוחות פוטנציאלים.

השיטה יכולה לעבוד עבורך בתנאי שתתמיד ותמצא קבוצות איכותיות. 

אין טעם לנסות לפרסם בקבוצות שכל מה שרץ בהן זה הודעות של בעלי עסקים ושאף אחד שם לא קורא הודעות ולא מגיב אליהן.

 לא רע אבל דורשת השקעה מטורפת של זמן והתמדה ובנוסף הרבה בעלי עסקים לא ממש יודעים לעשות את זה נכון.

חשוב לדעת שהפוסטים לא מחזיקים מעמד לאורך זמן ויש לחזור ולפרסם שוב ושוב בתדירות שתלוייה בגודל הקבוצה.  בקבוצות שאין הרבה פעילות זה יכול להיות פעם בשבוע ובקבוצות גועשות אפילו פעמיים ביום.

שיטת פרסום זו שוחקת וגוזלת זמן רב.  אם אין לך תקציב פרסומי, זו השיטה בשבילך.

בהצלחה ובזהירות.

פרסום פוסטים בדף הפייסבוק העסקי

פייסבוק נותן לך הזדמנות לפרסם את העסק שלך בכלי שנקרא דף עסקי.

בשביל לפתוח דף כזה נכנסים לפייסבוק, לוחצים בתפריט העליון על המשולש.

בוחרים בתפריט את האופציה "נהל דפים" ואז יופיע לך כפתור "+צור דף".

חשוב שתנצל את ההזדמנות ותשקיע בדף. 

מלא את כל הפרטים ובכלל זה תמונת קאבר מייצגת, תמונת פרופיל, פרטי העסק, כתובת, טלפון, הוספת תוכן שיווקי הולם לסעיף אודות.

בקיצור, תמלא את כל מה שאפשר ותוסיף גם פוסטים מעניניים, בעלי תוכן שיעודדו לקוחות לסמן LIKE.

בשלב הבא תזמין את כל החברים ובעיקר את הלקוחות לעשות LIKE  לדף העסקי עצמו. 

פעולה זו תייצר לך חשיפה ראשונית בחינם.

חשוב לציין שפייסבוק נותנת חשיפה מינמלית לפוסטים בדף העסקי אז אל תצפה לתפוצה גבוהה.

למרות זאת, כאשר תעבור לפרסום ממומן, תהיה חייב דף עסקי, אז כדאי שיהיה לך מוכן כבר עכשיו.

קידום פוסטים בתשלום – הכפתור שמתייג אותך כפראייר

הנה כאן לדוגמא, צילום של פוסט שהעליתי לאחרונה בדף העסקי שלי שנקרא פוליצר שיווק.

שים לב בתחתית הפוסט למלבן הכחול שכתוב עליו "קדם את הפוסט"

מלכודת קידום פוסטים בפייסבוק.  כפתור קידום הפוטסטים של פייסבוק זו השיטה הכי פחות מוצלחת לעשות פרסום בפייסבוק.  אם אתה רוה לדעת איך לעשות פרסום בפייסבוק נכון חשוב שתקרא את הכתבה.

שיטת פרסום זו הנה יקרה בהשוואה לפרסום דרך מנהל המודעות ולא מאפשרת לפרסם ללקוחות רלוונטיים בעזרת פרסום ממוקד ומופלח.

פרסום דרך הכפתור זו דרך נהדרת לחברת כסף לאסוף כסף על הדרך.

אם יש לך פוסט מוצלח, פרסם אותו בלי להתעצל דרך מנהל המודעות.

פרסום ממומן בפייסבוק דרך מנהל המודעות

כידוע לך, פייסבוק אוספת ללא הרף מידע על הגולשים ברשת.

כאשר אתה בכובע המפרסם, זה נהדר עבורך. 

כל מה שאתה צריך זה מטרה שיווקית, דף עסקי, פוסט, תמונה וקישור (למשל לדף נחיתה או לאתר שלך) ופייסבוק כבר תעבוד לבד מאחורי הקלעים ותמצא בדיוק את הגולשים המתאימים עבורך.

איך מתחילים?

קודם מחליטים על מטרה שיווקית.

מטרה שיווקית לדוגמא יכולה להיות השגת לידים, לייקים לפוסט, מכירות באתר, קמפיין מודעות למוצר חדש ועוד.

בהתאם למטרה השיווקית יש לבחור את סוג הקמפיין המתאים.

בתמונה למטה תוכל לראות את סוגי הקמפיינים העיקריים הקיימים.

בהמשך הכתבה תקבל סקירה קצרה על הקמפיינים שאתה חייב להכיר בתור בעל עסק.

השלב הראשון והחשוב כאשר עושים פרסום בפייסבוק שזה להגדיר את המטרה השיווקית.  כל הפרטים על הגדרת מטרה שיווקית נכון ועל סוגי הקמפיינים בפייסבוק בכתבה, כאן.

קמפיין יצירת לידים

קמפיין מסוג זה מאפשר לך לאסוף לתוך הדף העסקי שלך פרטים של לקוחות פוטנציאלים.

קמפיין זה זול בשל קלות הרישום.  פייסבוק ממלאת את פרטי הטופס עבור הגולש והוא רק צריך לאשר את שליחת הטופס.

היתרון של הקמפיין מסוג זה הינו שאין צורך בדף נחיתה.

תוכל לקצור את הלידים ישירות מהדף העסקי שלך.

החסרון הוא לידים באיכות נמוכה כי הם לא נדרשו לשום מאמץ במילוי הטופס.  הרבה פעמים הם בכלל שוכחים שמילאו טופס והשיחה ממך מהווה מטרד עבורם.

טיפ של מקצוען: להוסיף לטופס שאלה פתוחה כדי לייצר מעורבות של הגולש בשליחת הטופס.

טיפ של מקצוען: הטמיע פיקסל פייסבוק בכל דף אליו אתה מפנה את הנרשמים.  הפיקסל הנו כלי יעיל ולומד של פייסבוק שמאפשר לך לשפר בהדרגה הקמפיין ככל שייכנסו לך יותר המרות.

טיפ אחרון:  בגלל שקמפיין מסוג זה הוא זול, הוא מצויין לצורך יצירת רשימת תפוצה בה ניתן "לחמם" לידים עד שיהיו בשלים לרכוש ממך את המוצר.

קמפיין תנועה

זהו המקפייין הכי בסיסי ומוכר. 

לרוב מדובר בפוסט עם תמונה ולאחר שתלחץ על הפוסט תועבר מייד לדף נחיתה בו תתבקש לרכוש או להשאיר פרטי מייל שלך.

מטרת קמפיין זה הנה למשוך תנועה מהמודע ישירות לדף נחיתה או לאתר.  המודעה תוצג לאנשים שבסבירות גבוהה יקליקו ויעברו לדף שלך אך לא בהכרח ייקנו.

מדריך להקמת קמפיין תנועה תמצא בסרטון יוטוב כאן.

טיפ: קמפיין זה מעולה לקהל "קר", כזה שלא בשל עדיין לרכוש את המוצר שלך. משוך את הגולשים להרשם בדף הנחיתה שלך לרשימת תפצה ואז דוור להם עד שיכירו אותך וירכשו את המוצר.

גם כאן, מומלץ מאוד להוסיף בהקדם פיקסל של פייסבוק.

קמפיין המרות

קמפיין זו מיועד למשיכת גולשים ממרים.

כלומר כאלו שיש סיכוי גבוה שירשמו וישאירו פרטים בדף הנחיתה או כאלו שיש סיכוי גבוהה שירכשו.

חשוב לדעת לעבוד עם הפיקסל של פייסבוק בקמפיין מסוג זה.

טיפ של מקצוען: במידה והקמפיין לא עובד ולא נחשף לגולשים אז כדאי לעשות קמפיין תנועה, לתת לפיקסל לצבור נתונים ורק אז לחזור לקמפיין המרות.

קמפיין הודעות

קמפיין חדש ומלהיב שמאפשר לך לקבל פרטים של מתעניינים ישירות ל- messagner או לחשבון ה- WhatsApp business.

שים לב שזה לא ה- WhatsApp האישי הרגיל והמוכר.  יש להוריד את האפליקציה לנייד ולהגדיר טלפון עסקי ייעודי.  לא ניתן באותו מספר טלפון להשתמש גם לחשבון אישי וגם לעסקי.

קמפיין חדשני שגורם לגולשים להשאיר לך הודעה ב- Messanger או בחשבון ה – WhatsApp Business.

קמפיין מסוג זה מאפשר לך ליצור קשר מיידי עם הלקוח בלי מתווכים. 

טיפ: קמפיין זה מתאים למקרים בהם אין הגולש צריך לאסוף נתונים ולעשות השוואות לפני שהוא פונה אליך.  למשל יכול להתאים למנעולנים, ספרים וכו'.

אז מה למדנו על פרסום בפייסבוק?

בכתבה זו הבנת את חשיבות ואת הפוטנציאל הגלום בפרסום בפייסבוק.

קיבלת סקירה על איך לפרסם בחינם בפייסבוק.

קיבלת סקירה על סוגי הקמפיינים החשובים ביותר שכל בעל עסק חייב להכיר.

כמובן שאי אפשר בכתבה אחת לכסות את הנושא העצום הזה שנקרא פרסום בפייסבוק.

גם קורס דיגטלי מלא של 30 שעות לא בהכרח יכסה את הנושא.

אז אם עשיתי לך חשק ללמוד ולהתמקצע בנושא פרסום בפייסבוק אז יש לך שתי אפשרויות:

לקחת את כל המידע שנתתי לך ולהמשיך ללמוד לבד לעומק על פרסום ממומן בפייסבוק. תוכל להקליק כאן ולמצוא מדריכים מפורטים על פרסום בפייסבוק אצלי באתר:

https://poli-marketing.co.il

  • לחסוך שנתיים של צבירת ניסיון ובזבוז של אלפי שקלים על ניסוי וטעייה.  תוכל ליצור איתי קשר ולעבוד עם משהוא שכבר עבר את הדרך הזו והצליח עם זה ופשוט להטיס את העסק שלך קדימה.

לא משנה מה תבחר, שיהיה בהצלחה.

גיא פוליצר 052-8700931

יועץ שיווק והבעלים של חברת פוליצר שיווק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *