להוריד במשקל ב 2019? יצאנו לחפש את הדיאטות הפופולאריות

דיאטות מוצלחות ופופולריות נמדדות על פי מדדים כמו; הצלחת הדיאטה לאורך טווח, עד כמה מאתגרת ההקפדה על פרטיה וכמובן עד כמה דיאטה היא דיאטה תקינה מבחינת התזונה אשר הגוף צורך במהלכה.

מעת לעת אנו עדים להתרחשויות חדשות בכל הקשור לנושא של דיאטות. לעיתים אנו נוכחים בתקופה מאוד טבעונית ומוסרית ומאידך, לפעמים אנו עדים לזמנים בהם הבשר שולט בכל הנוגע לנושאי דיאטה.

בין אם אנחנו חובבי בשר, צמחוניים או נייטרליים, דבר אחד בטוח; כולנו מעדיפים לנהל אורח חיים בריא, לממש דיאטה בהצלחה וגם אם לא בכוונתנו להפחית במשקלנו, אנו תרים אחר מה ש"עושה לנו טוב".

בואו נרחיב מעט לגבי דיאטות שונות ומוצלחות אשר מלוות אותנו בשנת 2019.

דיאטה ים תיכונית

ייתכן וצירוף המילים "ים תיכוני" מעלה לרובנו קונוטציות של בשר נוטף שומן וקבבים ביום העצמאות, אך פני הדברים מעט שונים כאשר תזונה וגם דיאטה ים תיכונית מתבססות על למעשה על אלמנטים כגון: דגנים מלאים, אגוזים, דגים ופירות ים, פירות, ירקות, שמן זית ועוד. המטרה במהלך דיאטה ים תיכונית היא לספק לגוף שלנו מקורות טבעיים בכל הקשור לשומנים. בנוסף, במהלך דיאטה פופולרית זו ניתן גם לשתות כוס יין ביום (אפשר גם שתי כוסות אם אתם מתעקשים).

פלקסיטריאן – הדיאטה הצמחונית

דיאטה פופולרית נוספת אשר מככבת בכותרות במהלך 2019 היא, איך לא, דיאטה עבור הצמחונים בינינו. למעשה, מדובר בדיאטה פופולרית אשר אנשים רבים מסתייגים ממנה. שם הדיאטה הוא  פלקסיטריאן(Flexitarian) וקיימות הסתייגויות ומחלוקות לגבי דיאטה זו מכיוון והקהילה הצמחונית דוגלת באי-אכילת בשר(דגים כן מותרים למאכל בדיאטה צמחונית), דבר אשר מתאפשר מדי פעם על פי דיאטת פלקסיטריאן. כמובן והקפדנים יותר בינינו מוזמנים לאמץ את דיאטה זו ופשוט להחליף את הבשר התקופתי בטופו קבוע או לשאוב חלבון ממקורות אחרים כגון; עדשים, ביצים, מוצרי חלב ועוד.

סופר פחמימה – הדיאטה שכבשה את ארצות הברית

כאן אנחנו כבר ממש רוצים להפתיע אתכם. במקום השלישי שלנו בנושאי דיאטות פופולריות לתחילת 2019, עומדת בגאווה דיאטה אשר קוראת תיגר רציני על שאר הדיאטות ואם נהיה כנים, קוראת תיגר על כל מה שהכרנו עד היום. לחלקנו אולי זה יישמע אבסורד, אך בארה"ב כרגע קיימת (ומובילה) דיאטה אשר מתרכזת בהזנת הגוף בפחמימות. כן, שמעתם נכון. דיאטה פופולרית זו נקראת דיאטת "סופר פחמימה" והיא הולכת ותופסת מעמד. על פי דיאטה פופולרית זו, על האדם לצרוך פחמימות בשלבים מסוימים של היום(אפילו בשעות הבוקר)ולמקד את תזונתו בפחמימות(תפוחי אדמה, פסטות וכו').

לסיכום

קיים מגוון די גדול של דרכי תזונה וגם דיאטות. חלקן עשויות להיות פופולריות עד מאוד אך פחות מתאימות לנו וחלקן עשויות "להתלבש" עלינו כמו כפפה. כל מה שנותר לנו לעשות זה להתנסות בדיאטה כזו או אחרת. במידה ואנו מרגישים (היו קשובים לגוף שלכם) כי הדיאטה הנ"ל לא מטבה עימנו, נדלג הלאה לדיאטה הפופולרית הבאה.

בנוסף, אם הדיאטה משלבת בתוכה איסורי מזון או שינויי מזון משמעותיים ביחס לתפריט הנוכחי שלכם, חשוב שתבצעו בדיקות דם שגרתיות לפני שאתם מתחילים את הדיאטה, וגם כ-3 חודשים אחרי שהתחלתם, כדי לוודא שאתם לא גורמים לגוף שלכם לבעיות הסמויות מן העין, אך בעלות השפעות הרות גורל.

ואם אתם רוצים לקבל טיפים נוספים איך עושים דיאטה ללא דיאטה, הורידו את המדריך החינמי מכאן

כתיבת תגובה